Rodzaje i klasyfikacje gier i zabaw.

24 października 2015 0 Przez administrator


Wstęp………. 3

Rozdział I
Teoretyczne podstawy pracy.

1.1. Istota zabawy. Rodzaje i klasyfikacje gier i zabaw………. 5
1.2. Geneza i cele zabawy………. 11
1.3. Biologiczne, społeczne i psychoemocjonalne aspekty zabawy ………. 14
1.4. Specyfika i znaczenie zabawy w dziecinstwie ………. 17
1.5. Gry i zabawy w nauczaniu poczatkowym………. 22
1.6. Gry i zabawy w edukacji matematycznej………. 27


Rozdział II
Scenariusze lekcji.

2.1. Scenariusz lekcji w klasię pierwszej na temat Cwiczenia w dodawaniu w zakresię do 20………. 32
2.2. Scenariusz lekcji w klasię drugiej na temat Cwiczenia w dodawaniu w zakresię do 100 – gry i zabawy………. 41
2.3. Scenariusz lekcji w klasię trzeciej na temat Utrwalenie dodawania w zakresię do 100 w zabawach i grach matematycznych………. 48


Rozdział III
Próba szkolna.

3.1. Sprawozdanie z lekcji przeprowadzonej wedlug scenariusza ………. 55
3.2. Analiza lekcji przeprowadzonej wedlug scenariusza ………. 58
3.3. Ankieta dla nauczycieli………. 60
3.4. Omówienie wyników ankiety………. 68


Zakończenie………. 81
Spis wykorzystanej literatury………. 84
Spis wykresów………. 87