Adaptacja dziecka trzyletniego do przdszkola.

23 października 2015 0 Przez administrator


Wstęp

Rozdział I
Edukacja przedszkolna w ujęciu teoretycznym

1. Pojęcie edukacji przedszkolnej
2. Podstawy prawne funkcjonowania przedszkoli
3. Cele i zadania przedszkola
4. Podsumowanie

Rozdział II
Adaptacja w literaturze pedagogicznej i psychologicznej

1. Analiza pojęcia adaptacja
2. Rodzina, jako pierwsze środowisko wychowawcze i jej rola w przystosowaniu dziecka do przedszkola
3. Warunki rozwojowe dziecka trzyletniego jako podstawa mechanizmów adaptacyjnych
4. Działania podejmowane przez wychowawców sprzyjajace adaptacji dziecka trzyletniego do srodowiska przedszkolnego

5. Podsumowanie

Rozdział III
Zalozenia metodologiczne badan wlasnych

1. Przedmiot i cele badan
2. Problemy badawcze i hipotezy
3. Zmienne i wskazniki
4. Metody, techniki i narzedzia badan
5. Charakterystyka terenu badan i badanej grupy
6. Organizacja i przebieg badan

Rozdział IV
Adaptacja dziecka trzyletniego w przedszkolu – prezentacja wyników badan wlasnych

1. Charakterystyka srodowiska rodzinnego badanych dzieci
2. Najczestsze przejawy nieprzystosowania malego dziecka do przedszkola
3. Najczestsze przejawy przystosowania malego dziecka do przedszkola
4. Wykształcenie matki a zachowania emocjonalne,wegetatywne i ruchowe oraz zachowania dzieci w zabawie
5. Liczba dzieci w rodzinie a zachowania emocjonalne,wegetatywne i ruchowe oraz zachowania dzieci w zabawie

Podsumowanie badan i wnioski koncowe
Zakończenie
Bibliografia
Aneks
Spis tabel
Spis wykresów