Adaptacja dziecka trzyletniego w przedszkolu.
23 października 2015
Wstęp…………3
Rozdział 1
Problem badawczy w świetle literatury pedagogicznej i psychologicznej.
1.1 Analiza pojęcia adaptacja…………6
1.2 Rodzina, jako pierwsze środowisko wychowawcze w przystosowaniu dziecka do przedszkola…………11
1.3 Działalność rodziców a adaptacja dziecka do przedszkola…………18
Rozdział 2
Rozwój psychofizyczny dziecka trzyletniego.
2.1 Cechy rozwoju fizycznego…………21
2.2 Sprawnosc ruchowa…………22
2.3 Procesy poznawcze…………23
2.4 Uczucia i kontakty społeczne…………25
Rozdział 3
Warunki oraz jakosc placówki przedszkolnej a adaptacja dziecka.
3.1 Pojęcie dojrzalosci przedszkolnej i jej kryteria…………27
3.2 Czynniki decydujace o zdolnosciach przystosowawczych malego dziecka…………28
3.3 Przygotowanie otoczenia…………32
3.4 Rola nauczyciela…………33
Rozdział 4
Metodologiczne zalozenia badan wlasnych.
4.1 Przedmiot i cel badan…………35
4.2 Problem glówny i problemy szczególowe…………35
4.3 Hipoteza badawcza…………36
4.4 Metody, techniki i narzedzia badawcze…………38
4.5 Charakterystyka badanej grupy i przebieg badan…………41
Rozdział 5
Analiza wyników badan wlasnych.
5.1 Charakterystyka srodowiska rodzinnego badanych dzieci…………43
5.2 Najczestsze objawy nieprzystosowania malego dziecka do przedszkola…………49
5.3 Poziom samoobslugi jako przejaw niezaleznosci dziecka od otoczenia a jego przystosowanie…………56
5.4 Pozytywne zachowania dzieci trzyletnich w procesię przystosowania do przedszkola…………58
5.5 Analiza zwiazku miedzy poziomem wyksztalcenia matki a reakcjami emocjonalnymi, wegetatywnymi i ruchowymi dzieci, jak równiez zachowaniami dzieci w zabawie…………60
5.6 Analiza zwiazku miedzy iloscia dzieci w rodzinie a zachowaniami emocjonalnymi, wegetatywnymi i ruchowymi oraz zachowaniami dzieci w zabawie…………67
Zakończenie…………75
Bibliografia…………77
Spis tabel…………79
Spis rycin…………80
Aneks…………81
Pobierz, wysyłając SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505Wpisz otrzymany kod : |
---|