Agresja i analiza motywu zachowan problemowych wychowanków z placówki opiekunczo-wychowawczej
23 października 2015
Wstęp…………. 5
Rozdział I
Agresja przejawiajaca się w obszarach zycia rodzinnego i społecznego
1.1. Podstawowe pojęcia agresji w świetle literatury…………. 6
1.2. Wybrane ujecia teorii agresji…………. 9
1.3. Agresja czestym przejawem okresu dorastania w życiu mlodziezy…………. 14
1.4. Uwarunkowania grupy – przejawem agresji i przemocy…………. 17
1.4.1. Odrzucenie przez grupe rówiesnicza – pierwszy krok do agresji…………. 23
1.4.2. Srodowisko lokalne: zorganizowane grupy dewiacyjne i przestepcze…………. 28
1.5. Zachowania dewiacyjne wewnatrzrodzinne jako motywator zachowan agresywnych……33
Rozdział II
Funkcjonowanie placówki opiekunczo-wychowawczej w Polsce
2.1. Rozumienie opieki instytucjonalnej w świetle literatury przedmiotu…………. 37
2.2. Struktura i funkcjonowanie placówki opiekunczo-wychowawczej w Polsce ………….42
2.3. Codzienne zycie wychowanków w placówce opiekunczo-wychowawczej…………. 45
2.4. Przygotowywanie wychowanków do zycia w rodzinie przez placówke opiekunczo-wychowawcza………….49
Rozdział III
Metodologia badan wlasnych
3.1. Przedmiot i cel badan…………. 53
3.2. Problematyka badan wlasnych…………. 55
3.3. Metody, techniki i narzedzia badawcze…………. 58
Rozdział IV
Badania wlasne.
4.1. Weryfikacja hipotez na podstawie wywiadu przeprowadzonego z wychowawcami w badanej placówce…………. 64
4.2. Weryfikacja hipotez na podstawie badania Kwestionariuszem Ankiety jaki wypelniali wychowankowie badanej placówki…………. s. 86
Noty rekapitulujace………….108
Zakończenie………….112
Bibliografia………….118
Aneks………….121
Pobierz, wysyłając SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505Wpisz otrzymany kod : |
---|