Aktywność fizyczna młodzieży z uszkodzonym słuchem

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………6

Rozdział I
Aktywność fizyczna i jej znaczenie w procesie kształtowania się młodzieży

1. Podstawowe definicje i pojęcia występujące w wychowaniu fizycznym………9
2. Znaczenie aktywności fizycznej w życiu człowieka………10


Rozdział II
Charakterystyka osób z niepełnosprawnością słuchową

1. Znaczenie słuchu………13
2. Definicje i klasyfikacje zaburzeń słuchu………14
3. Specyfika rozwoju dzieci z uszkodzonym narządem słuchu………17
3.1. Rozwój motoryczny………17
3.2. Rozwój mowy………18
3.3. Rozwój psychiczny………21
3.4. Rozwój emocjonalny………21
3.5. Kształtowanie się poczucie własnej wartości………22
4. Komunikowanie się osób z uszkodzonym słuchem………23
5. Funkcjonowanie dziecka niesłyszącego w społeczeństwie………25


Rozdział III
Metodyka przeprowadzonych badań

1. Cel badań………29
2. Podmiot i przedmiot badań………29
3. Pytanie badawcze i teza………29
4. Plan badań………30


Rozdział IV
Sposoby i formy realizacji aktywności fizycznej przez młodzież z uszkodzonym słuchem – badania własne………32

Podsumowanie i wnioski………47
Bibliografia………51
Spis wykresów………54
Aneks – ankieta………55