Analiza ukladów jezdnych samochodów ciezarowych, analiza i projekt linii diagnostycznej.

23 października 2015 0 Przez administrator


Wstęp

Rozdział 1.
Uklady jezdne samochodów ciezarowych

2.1. Uklady kierownicze
2.1.1. Przeznaczenie ukladu kierowniczego
2.1.2. Kierownice
2.1.3. Mechanizmy zwrotnicze
2.1.4. Katy ustawienia kól i sworzni zwrotnicy
2.1.5. Przelozenia ukladu kierowniczego
2.1.6. Wspomagane uklady kierownicze
2.1.7. Uklad kierowniczy samochodu Volvo FL 9
2.2. Kola jezdne samochodów ciezarowych
2.2.1. Przeznaczenie i klasyfikacja kól jezdnych
2.2.2. Toczenie się kola ogumionego po nawierzchni sztywnej
2.3. Zawieszenia samochodów ciezarowych
2.3.1. Budowa i dzialanie zawieszen
2.3.2. Elementy sprezyste zawieszen
2.3.3. Zawieszenia pneumatyczne
2.3.4. Rozwiazania techniczne zawieszen samochodów ciezarowych
2.4. Uklady hamulcowe samochodów ciezarowych
2.4.1 Przeznaczenie i podzial hamulców
2.4.2. Hamulce bebnowe
2.4.3. Hamulce tarczowe
2.4.4. Mechanizmy uruchamiajace hamulce
2.4.4.1. Mechanizmy hydrauliczne
2.4.4.2. Mechanizmy pneumatyczne
2.4.4.3. Instalacje hamulcowe przyczep
2.4.4.4. Mechanizmy hydropneumatyczne
2.4.5. Elektroniczne systemy wspomagajace uklad hamulcowy
2.4.5.1. Urzadzenia zapobiegajace blokowaniu kól przy
hamowaniu
2.4.5.2. Uklady ABS
2.4.5.3. Uklady EBS
2.5. Ramy samochodów ciezarowych
2.5.1. Budowa i zadania ram

Rozdział 2.
Mechanika i stabilnosc ruchu samochodu ciezarowego

3.1. Teoria zawieszenia
3.1.1. Wpływ parametrów zawieszenia na komfort i bezpieczenstwo
jazdy
3.1.2. Tlumienie
3.1.2.1. Tlumienie tarciem suchym
3.1.2.2. Tlumienie wiskotyczne
3.1.3. Drgania swobodne
3.1.4. Drgania wymuszone
3.1.5. Oddzialywanie drgan na czlowieka
3.2. Ruch opózniony samochodu – hamowanie
3.2.1. Ruch opózniony bez hamowania
3.2.2. Hamowanie samochodu. Droga hamowania
3.2.3. Rozklad nacisków osi przy hamowaniu. Blokowanie kól
3.2.4. Skutecznosc hamowania
3.3. Krzywoliniowy ruch samochodu – skret
3.3.1. Geometria skretu
3.3.2. Kinematyka skretu
3.3.3. Kierowalnosc i statecznosc ruchu samochodu
3.3.4. Zastosowanie ukladów ESP

Rozdział 3.
Badania diagnostyczne

4.1. Podstawowe pojęcia diagnostyki technicznej
4.2. Diagnozowanie podwozia pojazdu
4.2.1. Diagnozowanie ukladu jezdnego
4.2.2. Diagnozowanie ukladu zawieszenia
4.2.3. Diagnozowanie ukladu kierowniczego
4.2.4. Diagnozowanie ukladu hamulcowego
4.3. Pomiar stopnia toksycznosci oraz zadymienia spalin
4.3.1. Pomiar stopnia toksycznosci spalin
4.3.2. Pomiar zadymienia spalin
4.4. Diagnozowanie oswietlenia zewnetrznego pojazdu

Rozdział 4.
Przyrzady i stanowiska do badan diagnostycznych

5.1. Przeglad urzadzen do diagnostyki samochodów ciezarowych
5.1.1. Urzadzenia do diagnostyki kól jezdnych
5.1.2. Urzadzenia do diagnostyki zawieszenia
5.1.3. Urzadzenia do diagnostyki ukladu kierowniczego
5.1.4. Urzadzenia do diagnostyki ukladu hamulcowego
5.1.5. Urzadzenia do badania stopnia toksycznosci spalin
5.1.6. Urzadzenia do badania zadymienia spalin
5.1.7. Urzadzenia do diagnostyki oswietlenia zewnetrznego
pojazdu
5.1.8. Inne urzadzenia bedace na wyposazeniu stacji
diagnostycznych
5.2. Zintegrowane stanowiska do diagnostyki samochodów – linie
diagnostyczne
5.2.1. Linie do diagnozowania samochodów ciezarowych
5.2.2. Tendencje rozwojowe linii diagnostycznych
5.2.3. Potokowy system badan samochodów
5.3. Rodzaje i wyposazenie stacji kontroli pojazdów
5.3.1. System badan technicznych pojazdów
5.3.2. Rodzaje badan technicznych pojazdów
5.3.3. Rodzaje stacji kontroli pojazdów
5.3.4. Wyposazenie pomiarowo – kontrolne
5.3.4.1. Podstawowy zakres badan
5.3.4.2. Okregowa stacja kontroli pojazdów

Rozdział 5.
Projekt linii diagnostycznej

6.1. Projekt stanowiska kontrolnego
6.2. Dobór urzadzen diagnostycznych

Podsumowanie
Bibliografia