Analiza wpływu wartosci marki na wartość przedsiębiorstwa

23 października 2015 0 Przez administrator


Wstęp………5

Rozdział I.
Wpływ zasobów niematerialnych na wartość przedsiębiorstwa

1.1. Maksymalizacja wartosci jako cel działania przedsiębiorstwa ………8
1.2. Zarządzanie wartoscia przedsiębiorstwa ……… 12
1.3. Zasoby jako źródłowartosci przedsiębiorstwa ……… 14
1.3.1. Teoria zasobowa przedsiębiorstwa ………15
1.3.2. Zasoby niematerialne i wartość firmy ……… 17
1.3.3. Pozabilansowy charakter zasobów niematerialnych ……… 23
1.3.4. Znaczenie pozabilansowych zasobów niematerialnych dla budowania wartosci przedsiębiorstwa……… 26


Rozdział II.
Marka jako pozabilansowy zasób niematerialny budujacy wartość przedsiębiorstwa

2.1. Powstanie i definicja marki ……… 31
2.2. Pozabilansowy charakter marki ……… 33
2.3. Silna marka jako źródłowartosci przedsiębiorstwa……… 36
2.3.1. Wzrost znaczenia marki w budowaniu wartosci przedsiębiorstwa ……… 36
2.3.2. Funkcje marki……… 39
2.3.3. Sila marki……… 41
2.3.4. Silna marka a budowanie wartosci przedsiębiorstwa ……… 44


Rozdział III.
Wartość marki i metody jej wyceny

3.1. Potrzeba wyceny marki……… 51
3.2. Kapital marki a jej wartość ……… 53
3.3. Czynniki wpływajace na wartość marki……… 56
3.4. Wycena marki……… 57
3.4.1. Problemy zwiazane z procesem wyceny marki ……… 58
3.4.2. Finansowe metody wyceny marki ……… 59
3.5. Wycena polskich marek zmodyfikowana metoda Financial World ……… 66
3.5.1. Zmodyfikowana metoda mnoznikowa Financial World ……… 66
3.5.2. Wycena polskich marek ………69
3.5.3. Analiza otrzymanych wyników ……… 73


Rozdział IV.
Wpływ wartosci marki na wartość przedsiębiorstwa – badanie empiryczne

4.1. Dotychczasowe badania na temat wpływu wartosci marki na wartość przedsiębiorstwa….80
4.2. Metodologia badania i hipotezy badawcze ……… 83
4.3. Baza danych 86
4.4. Wartość marki a wartość przedsiębiorstwa – interpretacja wyników……… 89


Zakończenie……… 95
Bibliografia ………99
Zestawienie spisów ………106
Zalaczniki ………111