Aspiracje edukacyjne młodzieży szkól gimnazjalnych na przykładzie badan wlasnych
23 października 2015
Wstęp
Rozdział 1.
Zmiany organizacyjne szkolnictwa a efekty funkcjonowania szkoly.
1.1. Reforma oswiaty i jej zalozenia .
1.2. Spoleczny system wartosci a zadania systemu oswiaty.
1.3. Kryteria oceny i diagnozy efektywnosci instytucji oswiatowych.
Rozdział 2.
Społeczne podstawy rozwoju oswiaty.
2.1. Równosc w oswiacie a równosc spoleczna.
2.2. Charakterystyka wybranych barier do realizacji zyciowych dazen – doskonalenie efektywnosci szkoly jako instytucji społecznej.
Rozdział 3.
Problemy pojeciowe aspiracji i jej terminologiczne propozycje.
3.1. Pojęcie aspiracji i jej rodzaje.
3.2. Psychologiczne, socjologiczne i pedagogiczne uwarunkowania aspiracji.
3.3. Szkola a wpływ rodziców i rówiesników na formowanie się aspiracji.
Rozdział 4.
Metodologia badan wlasnych.
4.1. Cele; problemy; hipotezy badawcze.
4.2. Metody; techniki; narzedzia stosowane w pracy.
4.3. Organizacja i przebieg badan.
Rozdział 5.
Analiza wyników badan.
5.1. Wybór szkoly, zawodu i przyszlej pracy w opinii uczniów.
5.2. Informacje o uczniach i rodzicach.
5.3. Analiza porównawcza badan.
Zakończenie.
Bibliografia
Aneksy.