Budowa, zasada działania i diagnostyka ukladów hamulcowych samochodów ciezarowych

23 października 2015 0 Przez administrator


Wstęp

Rozdział 1.
Budowa i zasada działania ukladów hamulcowych samochodów ciezarowych

1.1 Zakres stosowania instalacji powietrznych w pojazdach
1.2 Powietrzny uklad hamulcowy samochodu
1.3 Obwody powietrznych ukladów hamulcowych
1.3.1 Obwód zasilania sprezonym powietrzem
1.3.2 Obwód hamulca roboczego
1.3.3 Obwód hamulca awaryjnego
1.3.4 Hamulec postojowy
1.3.5 Obwód hamulca przyczepy
1.3.6 Dodatkowy obwód systemu powietrznego
1.3.7 Hamulce i urzadzenia przeciwblokujace
1.4 Pneumatyczne mechanizmy uruchamiajace hamulce
1.4.1 Analiza konstrukcyjna pneumatycznych mechanizmów uruchamiajacych hamulce
1.4.1.1 Sprezarki i zbiorniki sprezonego powietrza
1.4.1.2 Zawory sterujace
1.4.1.3 Pneumatyczne silowniki hamulcowe
1.4.1.4 Powietrzna instalacja hamulcowa przyczep
1.5 Hydropneumatyczny mechanizm uruchamiajacy hamulce
1.6 Mechaniczne uruchamianie hamulców
1.6.1 Hydrauliczne mechanizmy uruchamiajace
1.6.2 Wieloobwodowe hydrauliczne mechanizmy uruchamiajace hamulce
1.6.3 Urzadzenia wspomagajace hydrauliczne mechanizmy uruchamiajace


Rozdział 2.
Wymagania eksploatacyjne i zakres diagnozowania ukladów hamulcowych samochodów ciezarowych

2.1 Wymagania eksploatacyjne
2.2 Zakres diagnozowania


Rozdział 3.
Parametry diagnostyczne i kryteria oceny stanu technicznego

3.1 Parametry dotyczace powietrznych ukladów przenoszacych
3.1.1 Cisnienie i szczelnosc ukladu przenoszacego
3.1.2 Czas reakcji hamulców
3.2 Parametry charakteryzujace stan mechanizmów hamulcowych
3.3 Parametry oceny skutecznosci działania hamulców
3.3.1 Opóznienie hamowania
3.3.2 Calkowita sila hamowania
3.4 Parametry dotyczace zespolów powietrznych

Rozdział 4

Metody diagnozowania

4.1 Wprowadzenie
4.2 Diagnozowanie wstepne
4.3 Badania ukladu metodami stacjonarnymi
4.3.1 Badania diagnostyczne instalacji powietrznej
4.3.1.1 Statyczne badania diagnostyczne powietrznych ukladów przenoszacych
4.3.1.2 Pomiary czasu reakcji hamulców
4.3.1.3 Sprawdzenie wydatku sprezarki zamontowanej w pojezdzie
4.3.2 Badania diagnostyczne zespolów powietrznych
4.3.3 Ocena skutecznosci działania ukladu przez pomiar sil hamowania
4.3.4 Sprawdzenie urzadzenia przeciwblokujacego
4.4 Metody trakcyjne oceny skutecznosci działania hamulców


Rozdział 5. Urzadzenia diagnostyczne

5.1 Wprowadzenie
5.2 Przyrzady do diagnozowania wstepnego
5.3 Urzadzenia do diagnozowania ukladu w warunkach stacjonarnych
5.3.1 Przyrzady do badania instalacji powietrznej
5.3.1.1 Manometryczne zestawy diagnostyczne (przenosne)
5.3.1.2 Przyrzady do badania czasu reakcji hamulców
5.3.2 Uniwersalne stanowiska do badan zespolów
5.3.2.1 Stanowiska do badan sprezarek
5.3.2.2 Uniwersalne stanowiska do badan zespolów powietrznych
5.3.3 Przyrzady do sprawdzania ukladów przeciwblokujacych
5.3.4 Urzadzenia do pomiaru sil hamowania
5.3.4.1 Urzadzenia rolkowe z hydraulicznym ukladem pomiarowym
5.3.4.2 Metodyka badania ukladu hamulcowego
5.3.4.3 Urzadzenia rolkowe z elektronicznym ukladem pomiarowym
5.4 Przyrzady do badan trakcyjnych hamulców
5.4.1 „Piate kolo”
5.4.2 Opóznieniomierze


Podsumowanie
Bibliografia