Czas wolny młodzieży gimnazjalnej i jego wykorzystanie na przykładzie zespołu szkół

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………3

Rozdział I.
Pojęcie czasu wolnego w literaturze przedmiotu

1.1. Pojęcie, funkcje oraz czynniki wpływające na wybór form czasu wolnego……… 5
1.2. Formy spędzania czasu wolnego wśród gimnazjalistów……… 12
1.3. Rola środowisk wychowawczych w procesie wykorzystywania czasu wolnego przez młodzież gimnazjalną……… 17
1.3.1. Środowisko rodzinne ………20
1.3.2. Środowisko szkolne……… 23
1.3.3. Środowisko rówieśnicze ………29


Rozdział II.
Metodologia własnych badań

2.1. Cel i przedmiot badań……… 33
2.2. Problemy badawcze i hipotezy robocze……… 34
2.3. Zmienne i ich wskaźniki ………37
2.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze ………41
2.5. Opis terenu badań i badanej grupy ………44


Rozdział III.
Analiza wyników własnych badań

3.1. Charakterystyka badanej grupy młodzieży……… 46
3.2. Zależności występujące pomiędzy osiąganymi wynikami w nauce a ilością czasu wolnego u młodzieży gimnazjalnej……… 47
3.3. Formy spędzania czasu wolnego przez młodzież gimnazjalną ………53
3.4. Udział środowiska szkolnego i rodzinnego w organizacji czasu wolnego młodzieży gimnazjalnej ………57
3.5. Wnioski z przeprowadzonego badania własnego……… 65


Podsumowanie ………68
Bibliografia ………71
Spis rysunków i tabel ………73
Aneks ………75