Dogoterapia jako metoda wspomagajaca rehabilitacje dziecka z niepelnosprawnoscia

23 października 2015 0 Przez administrator


Wstęp………..4

Rozdział I.
Problematyka badan w świetle literatury

1. Dogoterapia 5
1.1. Wyjasnienie pojęcia „dogoterapia”……….. 5
1.2. Krótka historia rozwoju współpracy czlowieka i psa……….. 6
1.3. Cele dogoterapii………..8
1.4. Metody pracy w dogoterapii……….. 10
1.4.1. Animal Asisted Activities (AAA) ………..10
1.4.2. Animal Assisted Therapy (AAT) ………..11
1.4.3. Animal Asisted Education (AAE) ………..11
1.4.4. „Terapeutyczna zabawa” i „skuteczna wspólpraca”……….. 12
2. Niepelnosprawnosc……….. 12
2.1. Definicje „niepelnosprawnosci”……….. 12
2.2. Klasyfikacja osób z niepelnosprawnoscia……….. 13
2.3. Wyjasnienie pojęcia „rehabilitacja”……….. 16
2.4. Zasady procesu rehabilitacji ………..17
3. Dogoterapia jako metoda wspomagajaca rehabilitacje……….. 18
3.1. Grupy, do których adresowana jest dogoterapia……….. 18
3.2. Korzysci plynace z dogoterapii……….. 19


Rozdział II.
Projekt edukacyjny: „Dogoterapia jako metoda wspomagajaca rehabilitacje dziecka z niepelnosprawnoscia”

4. Definicja projektu edukacyjnego oraz jego idea ………..22
5. Charakterystyka uczestników projektu……….. 24
5.1. Ogólny opis grupy, do której adresowany jest projekt……….. 24
5.2. Krótka charakterystyka poszczególnych uczestników projektu ………..25
6. Opis przebiegu projektu……….. 26
6.1. Scenariusz zajęć I„ Mój Przyjaciel- pies”……….. 26
6.2. Scenariusz zajęć II „Ja i moje cialo”……….. 30
6.3. Scenariusz zajęć III „Zajecia ruchowe”……….. 32
6.4. Scenariusz zajęć IV „Cwicze swoja pamiec”……….. 35
7. Wnioski i refleksje………..37
8. Ewaluacja zbiorcza ………..38


Zakończenie ………..41
Bibliografia……….. 42
Netografia:……….. 43