Dojrzałość szkolna dzieci sześcioletnich i jej uwarunkowania

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp.

Rozdział I.
Dojrzałość szkolna w literaturze przedmiotu

1. Dojrzałość szkolna – ustalenia terminologiczne
2. Aspekty dojrzałości dziecka
2.1. Rozwój fizyczny i motoryczny
2.2. Rozwój procesów poznawczych
2.3. Rozwój emocjonalny
2.4. Rozwój społeczno-moralny
3. Dojrzałość szkolna – stan badań
4. Metody badania dojrzałości szkolnej
5. Rola przedszkola w przygotowaniu dziecka do obowiązku szkolnego
6. Wpływ rodziny na rozwój sześciolatka
7. Rola nauczyciela w przygotowaniu dziecka do szkoły


Rozdział II.
Metodologia badań własnych

1. Przedmiot i cel badań
2. Problemy i hipotezy badawcze
3. Zmienne i ich wskaźniki
4. Metody, techniki i narzędzia badawcze
5. Charakterystyka badanej populacji i organizacja badań


Rozdział III.
Dojrzałość szkolna i jej uwarunkowania w świetle badań własnych

1. Poziom dojrzałości szkolnej dzieci w zakresie percepcji, intelektu, motoryki, emocji i motywacji
2. Wpływ wykształcenia rodziców na poziom dojrzałości szkolnej
3. Wpływ struktury rodziny na poziom dojrzałości sześciolatków
4. Wpływ warunków mieszkaniowych na poziom dojrzałości szkolnej
5. Wpływ sytuacji materialnej badanych na poziom dojrzałości szkolnej
6. Czas pobytu w przedszkolu, a poziom dojrzałości szkolnej


Podsumowanie i wnioski
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis wykresów