Dywergencyjne wytwarzanie a postepy w nauce dzieci kl. III. Analiza zaleznosci na przykładzie Szkoly Podstawowej

23 października 2015 0 Przez administrator

Wprowadzenie………4

Rozdział I.
Prawidlowosci rozwojowe dziecka w mlodszym wieku szkolnym………6

1.1. Rozwój fizyczny………7
1.2. Rozwój spoleczno – moralny………9
1.3. Rozwój emocjonalny………15
1.4. Rozwój procesów poznawczych………17
1.4.1. Wrazenia………17
1.4.2. Spostrzeganie………18
1.4.3. Obserwacja………19
1.4.4. Pamiec………19
1.4.5. Myslenie………20
1.4.6. Uwaga i jej cechy………22
1.4.7. Inteligencja………23


Rozdział II.
Pojęcie i istota twórczosci w ujęciu autorów………25

2.1. Cechy osób twórczych………28
2.2. Ogolny schemat procesu twórczego………30
2.2.1. Schemat TOTE………30
2.2.2. Teoria interakcji twórczej………32
2.2.3. Fazowa koncepcja inkubacji………33
2.3. Klasyczne koncepcje procesu twórczego………35
2.3.1. Koncepcje postaciowe………35
2.3.2. Koncepcja humanistyczna………36
2.3.3. Koncepcja behawiorystyczna………38
2.3.4. Koncepcja asocjacyjna………39
2.3.5. Koncepcje psychoanalityczne………40
2.3.6. Koncepcje poznawcze………44
2.4. Twórcza aktywnosc plastyczna dzieci………50
2.4.1. Stadia rozwojowe twórczosci plastycznej dziecka………51
2.4.2. Eksprasja plastyczna dziecka………53


Rozdział III.
Metodologiczne podstawy badan wlasnych………55

3.1. Problemy i cele badan………56
3.2. Problem badawczy i hipotezy………7
3.3. Zmiemme i ich wskazniki………61
3.4. Metody, techniki, narzedzia badawcze………63
3.4.1. Ankieta………64
3.4.2. Analiza dokumentow jako metoda badawcza………65
3.4.3. Testy osiagniec szkolnych………66
3.5. Procedura eksperymentalna………67
3.6. Osoby badane………70


Rozdział IV.
Wyniki badan………71

4.1. Analiza wyników w odniesieniu do hipotez badawczych………79


Zakończenie………83

Literatura cytowana………85
Spis tabel………87
Aneks