Działalność szkoły i środowiska lokalnego w organizowaniu czasu wolnego dla dzieci w klasie trzeciej szkoły podstawowej

5 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………..4

Rozdział I.
Definicja czasu wolnego w świetle literatury przedmiotu.

1.1. Pojęcie czasu wolnego………..7
1.2. Funkcje czasu wolnego………..16
1.3. Budżet czasu wolnego………..18
1.4. Współczesne formy spędzania wolnego czasu: instytucje kulturalne, turystyka, sport, środki masowego przekazu………..22
1.5. Pedagogika czasu wolnego………..27


Rozdział II.
Organizacja czasu wolnego uczniów klas początkowych.

2.1. Rola rodziny w przygotowaniu dzieci do korzystania z czasu wolnego………..39
2.2. Szkoła Podstawowa jako jeden z organizatorów czasu wolnego………..31
2.3. Środowisko lokalne jako organizator czasu wolnego………..43


Rozdział III.
Metodologia badań własnych.

3.1. Przedmiot i cel badań………..51
3.2. Problemy badawcze………..52
3.4. Zmienne i ich wskaźniki………..55
3.5. Metody, techniki i narzędzia badawcze………..56
3.6. Organizacja i przebieg badań………..65
3.7. Charakterystyka terenu badań


Rozdział IV.
Analiza wyników badań własnych.

4.1. Charakterystyka badanej populacji………..71
4.1.1. Podział badanej grupy i oddziały klasowe………..72
4.2.2. Płeć badanych uczniów………..62
4.3.3. Poziom wykształcenia rodziców………..62
4.4.4. Ilość dzieci a warunki materialno-bytowe na tle wykształcenia rodziców………..63
4.5. Czynności wykonywane przez dzieci w wolnym czasie………..70
4.6. Działalność szkolna………..71
4.7. Zajęcia organizowane w środowisku lokalnym………..73
4.8. Udział rodziny w procesie wychowania do czasu wolnego………..82
4.9. Organizowanie czasu wolnego dzieci w okresie wakacji i ferii………..83
4.10. Elementy środowiska lokalnego………..85


Podsumowanie i wnioski………..86
Bibliografia………..90
Spis tabel, rysunków i diagramów………..89
Załączniki………..95