Dziecko z rodziny patologicznej i jego funkcjonowanie w szkole

23 października 2015 0 Przez administrator


Wstęp………….4

Rozdział 1.
Charakterystyka wspólczesnej rodziny

1.1. Pojęcie i funkcje rodziny…………. 6
1.2. Przeobrazenia wspólczesnej rodziny…………. 12
1.3. Style wychowania w rodzinie i postawy rodzicielskie wobec dzieci.
1.4. Zaburzenia w funkcjonowaniu rodziny…………. 31


Rozdział 2.
Rodzina patologiczna i jej wpływ na funkcjonowanie dziecka

2.1. Sytuacja dziecka w rodzinie patologicznej…………. 38
2.2. Rodzina patologiczna jako środowisko wychowawcze…………. 50
2.3. Proces diagnozy dziecka z rodziny z problemem alkoholowym…………. 55


Rozdział 3.
Zalozenia metodologiczne badan wlasnych

3.1. Okreslenie przedmiotu i celu badan …………. 60
3.2. Sformulowanie problemów i hipotez badawczych…………. 63
3.3. Przyjecie zmiennych i ich wskazników…………. 67
3.4. Metoda, techniki i narzedzia zastosowane w badaniach………….70
3.5. Charakterystyka terenu badan………….75


Rozdział 4.
Funkcjonowanie dziecka z rodzin patologicznych w szkole w świetle badan wlasnych.

4.1. Charakterystyka badanej populacji…………. 76
4.2. Sytuacja zyciowa dzieci z rodzin patologicznych oraz stopien zaspokojenia ich potrzeb…………. 79
4.3. Problemy szkolne dzieci …………. 84
4.4. Funkcjonowanie w grupie rówiesniczej…………. 94
4.5. Formy pomocy udzielanej dzieciom…………. 100


Podsumowanie. wnioski z badan…………. 103
Bibliografia…………. 107
Zalaczniki…………. 111