Eurosieroctwo – ból rozstania oraz problemy wychowawcze i edukacyjne na podstawie szkół podstawowych i gimnazjalnych w gminie XYZ.

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator

Wstęp……..5

Rozdział 1.
Rola rodziny w kształtowaniu rozwoju osobowości dziecka

1.1.Definicja rodziny i jej rodzaje……..7
1.2. Zadania i funkcje rodziny…….11
1.3. Dysfunkcjonalność rodzin patologicznych i skutki rozwoju osobowości dzieci i młodzieży…….18

Rozdział 2.
Pojęcie sieroctwa.

2.1. Sieroctwo społeczne……..26
2.1.1. Definicja, przyczyny, rodzaje i formy zapobiegania…….27
2.2. Sieroctwo duchowe……..29
2.3. Sieroctwo emocjonalne……..31
2.3.1. Przyczyny i skutki sieroctwa emocjonalnego…….32
2.4. Sieroctwo rodzinne…….35
2.4.1. Rodzaje sieroctwa rodzinnego…….36

Rozdział 3.
Eurosieroctwo w Polsce

3.1. Pojęcie eurosieroctwa……..38
3.2. Przyczyny, skutki i rozmiary zjawiska w Polsce……..41

Rozdział 4.
Migracje zarobkowe i ich skutki dla rodzin.

4.1. Rodzina niepełna……..44
4.1.1. Typy rodzin niepełnych ze względu na nieobecność rodziców…….44
4.2. Problemy rodzin czasowo niepełnych z powodu migracji zarobkowej…….45
4.2.1 Problemy wychowawcze i edukacyjne…….45
4.2.2. Pozytywne i negatywne konsekwencje wyjazdów rodziców za granicę…….57
4.3. Pomoc rodzinom migracyjnym……..59.
4.3.1. Rola instytucji niosących pomoc rodzinom niepełnym ……..59

Rozdział 5.
Metodologia badań ankietowych wśród dzieci i młodzieży z gminy XYZ.

5.1. Przebieg badań……..61
5.2. Cel badań……..61
5.3. Metodologia badań własnych……..61
5.3.1. Teren badań……..61
5.4. Charakterystyka badanej grupy……..61
5.4.1. Skala zjawiska……..61
5.5. Charakterystyka migracji……..62
5.6. Konsekwencje wyjazdów rodziców……..85

Wnioski……..91
Zakończenie…….93
Bibliografia……..95
Literatura uzupełniająca……..97
Spis Tabel.
Spis Wykresów.
Aneks 1.
Aneks 2.
Aneks 3.
Aneks 4.
Aneks 5.
Aneks 6.