Faktoring jako narzędzie kształtowania plynnosci finansowej przedsiębiorstwa.

18 października 2015 0 Przez administrator


Wstęp………2

Rozdział I.
Usluga faktoringu.

1. Pojęcie faktoringu………5
2. Rozwój usługi faktoringu – zarys historyczny………7
3. Formy i rodzaje faktoringu………8
3.1. Podzial faktoringu z punktu widzenia umiejscowienia ryzyka………8
3.2. Podzial faktoringu z punktu widzenia momentu otrzymania zaliczki przez faktoranta………10
3.3. Podzial faktoringu z punktu widzenia sposobu powiadamiania o cesji………11
3.4. Podzial faktoringu z terytorialnego/geograficznego punktu widzenia. Znaczenie faktoringu eksportowego………12
4. Funkcje faktoringu………15
5. Swiatowy rynek faktoringu………18

Rozdział II.
Miejsce XYZ SA na polskim rynku usług faktoringowych.

1. Podstawowe informacje na temat firmy………21
2. Polski rynek usług faktoringowych………22
3. Produkty faktoringowe oferowane przez XYZ SA………25

Rozdział III.
Wpływ korzystania z usługi faktoringu na dzialalnosc przedsiębiorstwa w świetle badan empirycznych.

1. Metodyka i cel badan………29
2. Charakterystyka ankietowanych podmiotów………30
3. Ocena faktoringu oraz usług dodatkowych………31
4. Wnioski z ankiety………34

Podsumowanie………35
Spis tabel………37
Spis rysunków………37
Bibliografia………38
Zalacznik nr 1 – Ankieta na temat korzystania przez przedsiebiorców z usługi faktoringu………40