Funkcjonowanie w szkole dzieci z rodzin patologicznych.

23 października 2015 0 Przez administrator


Wstęp………..4

Rozdział 1
Teoretyczne podstawy i funkcjonowania rodzin patologicznych

1.1. Zjawiska patologii wystepujace w rodzinie……….. 6
Alkoholizm ………..7
Narkomania……….. 8
Przemoc ………..8
1.2. Dziecko wychowujace się w rodzinie z problemami patologicznymi……….. 9
1.3. Konwencja praw dziecka ………..11
1.4. Rodzaje przemocy w rodzinie……….. 12
Przemoc fizyczna ………..13
Przemoc psychiczna……….. 13
Przemoc seksualna ………..15
1.5. Rodzina dysfunkcyjna……….. 16
1.6. Postawy rodzicielskie ………..17

Rozdział 2
Szkola wobec problemu patologii w rodzinie ucznia

2.1 Szkola i jej obowiazki ………..20
2.2 Dziecko w rekach nauczyciela……….. 22
2.3 Pomocne instytucje dla szkoly……….. 23

Rozdział 3
Metodologia badan wlasnych

3.1. Cel i przedmiot badan………… 28
3.2. Problemy badawcze………… 29
3.3. Metody, techniki i narzedzia badawcze……….. 30
3.4. Teren, organizacja i przebieg badan………… 31

Rozdział 4
Funkcjonowanie w szkole dzieci z rodzin patologicznych w świetle badan wlasnych

4.1. Swiadomosc dziecka o problemach patologii……….. 34
4.2. Stosunek dziecka do domu rodzinnego……….. 35
4.3. Osoby dotkniete patologia w rodzinie, rodzaje patologii……….. 38
4.4. Szkola, jej pomoc dzieciom z rodzin patologicznych, oraz funkcjonowanie takich dzieci ……..40


Zakończenie ………..45
Bibliografia……….. 47
Spis wykresów……….. 50
Aneks……….. 51