Gotowość sześciolatka do podjęcia nauki szkolnej

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp ……… 3

Rozdział 1.
Gotowość edukacyjna dziecka w ujęciu teoretycznym.

1.1. Gotowość edukacyjna dziecka – analiza definicyjna………5
1.2. Sfery dojrzałości i gotowości edukacyjnej dziecka ……… 6
1.3. Rozwój dziecka rozpoczynającego naukę szkolną……… 10
1.4. Wymagania szkoły wobec do dziecka rozpoczynającego obowiązek szkolny……… 14
1.5. Przedszkole w procesie osiągnięcia gotowości edukacyjnej dziecka……… 15


Rozdział 2.
Załozenia metodologiczne badań własnych.

2.1. Przedmiot i cel badań……… 18
2.2. Problemy badawcze……… 19
2.3. Metody badawcze ……… 20
2.4. Techniki i narzędzia badawcze……… 22
2.5. Organizacja i przebieg badań ……… 24


Rozdział 3.
Gotowość sześciolatka do podjęcia nauki szkolnej w świetle wyników badań własnych

3.1. Umiejętności szkolne……… 27
3.2. Kompetencje poznawcze i sprawność motoryczna ……… 29
3.3. Samodzielność i konfliktowość ………33
3.4. Aktywność społeczna……… 37
3.7. Podsumowanie……… 39


Zakończenie……… 41
Bibliografia ……… 43
Załączniki……… 45