Kalkulacje cenowe w hotelach, restauracjach i w biurach podrózy

22 października 2015 0 Przez administrator


Wprowadzenie ……….5

Rozdział 1.
Teoretyczne podstawy dotyczace cen, kalkulacji cenowej oraz kosztów w działalności turystycznej

1.1. Pojęcie ceny i polityki cenowej ………. 9
1.2. Kalkulacja cen ………. 10
1.3. Metody ustalania cen ………. 13
1.4. Pojęcie kosztów działalności uslugowej i ich podzial ……….17
1.5. Próg oplacalnosci sprzedaży usług w hotelarstwie, gastronomii, turystyce i rekreacji ……….19

Rozdział 2.
Kalkulacje cenowe w hotelarstwie

2.1. Ogólna problematyka cen w hotelarstwie………. 23
2.2. Ustalanie cen w hotelarstwie w Wielkiej Brytanii ………. 24
2.3. Kalkulacje cenowe usług noclegowych oparte na parametrach jakosciowych i koszcie jednostkowym ……….26
2.4. Metody ustalania cen usług hotelarskich ………. 27
2.4.1. Czynniki kształtujące poziom cen w hotelach ………. 27
2.4.2. Regula 1000 ………. 28
2.4.3. Metoda oddolna i odgorna w ustalaniu cen za pokoje ……….28
2.5. Przykladowe ustalanie cen za pokoje hotelowe ………. 30
2.6. Ustalanie cen pokoi przez zarządzanie zyskiem ………. 32
2.7. Możliwościzwiekszania sprzedaży usług hotelarskich

Rozdział 3.
Kalkulacje cenowe w gastronomii

3.1. Pojęcie gastronomii oraz kalkulacji cen gastronomicznych ………. 39
3.2. Systemy cen kalkulacyjnych w gastronomii ………. 40
3.3. Marza gastronomiczna oraz metody jej ustalania a poziom cen ………. 44
3.4. Ceny gastronomiczne towarów w stanie nieprzetworzonym sprzedawanych w bufetach ………. 46
3.5. Kalkulacje cenowe potraw przyrzadzanych w kuchni zakladu gastronomicznego ………. 47
3.6. Sposoby obnizania kosztów w gastronomii ………. 51

Rozdział 4.
Kalkulacje cenowe w turystyce

4.1. Pojęcie turystyki, ruchu turystycznego i obslugi ruchu turystycznego ………. 53
4.2. Strategie dzialan przedsiebiorstw turystycznych ………. 55
4.3. Algorytm w zakresię ustalania cen w turystyce (przyklady) ………. 59
4.3.1. Impreza turystyczna zlecona, pobytowa ………. 59
4.3.2. Impreza turystyczna objazdowa na terenie UE ………. 60
4.4. Uslugi agroturystyczne ………. 61
4.5. Wspólzaleznosci popytowo- podazowe biur podrózy ……….64

Rozdział 5.
Biznesplan w przedsiębiorstwie hotelarsko- gastronomicznym i turystycznym

5.1. Studium przypadku przedsiębiorstwa hotelarsko- gastronomicznego a jego przyszlosc……….71
5.2. Pojęcie,cel oraz konstrukcja planowania finansowego…….74
5.3. Rachunek zysków i strat 'pro forma’ ………. 77
5.4. Rachunek przeplywów pienieznych 'pro forma’ ………. 79
5.5. Bilans 'pro forma’ ………. 82
5.6. Weryfikacja planu finansowego 'pro forma’ ……….83

Literatura

Pobierz, wysyłając SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505

Wpisz otrzymany kod :

Po wpisaniu kodu, kliknij "Pobieram PDF/DOCX", pobieranie rozpocznie się automatycznie

Koszt 25 zł netto | 30,75 zł brutto