Mikolaj Rej jako fraszkopisarz
1. Fraszka jako gatunek literacki. 2. Zbiór 'Figliki’ 3. Zbiór 'Zwierzyniec’. 4. Wpływ reformacji na twórczosc pisarza. 5. Porównanie 'Figlików’ i 'Zwierzynca’.
Prace magisterskie, licencjackie, dyplomowe wzory oraz przykłady.
Zobacz 14,799 pozycji. Prace magisterskie, licencjackie, dyplomowe jako gotowe wzory treści. Temat, spis treści, plan pracy.
Prace z dziedziny Literatura . Tematy, spisy treści, plany prac. Prace magisterskie, prace licencjackie jako gotowe wzory i przykładowe prace naukowe.
1. Fraszka jako gatunek literacki. 2. Zbiór 'Figliki’ 3. Zbiór 'Zwierzyniec’. 4. Wpływ reformacji na twórczosc pisarza. 5. Porównanie 'Figlików’ i 'Zwierzynca’.
Vorwort ………. 1 Kapitel I Zur Problematik und Periodisierung der deutschen Romantik 1.Jenaer Romantik ………. 4 2.Heidelberger Romantik ………. 6 3.Späte Romantik in Wien ………. 8 Kapitel II Historischer Hintergrund und Persönlichkeiten der Heidelberger Romantik. 1.Historischer Hintergrund………. 11 1.1. Achim von Arnim ………. 14 1.2. Clemens Brentano………. 14 1.3. Bettina Brentano von Arnim ………. 15 1.4. Joseph Görres ………. 15 1.5. Jacob und Wilhelm Grimm ………. 17 1.6. Joseph von Eichendorff ………. 18 Kapitel III. Leistungen der Heidelberger Romantik. 1.Eigenschaften der Literatur in der Heidelberger Romantik ………. 19 2.Die Volksbücher ………. 20 3.„Kinder-und Hausmärchen“ ………. 21 4.Das Volkslied in der…
Index Introduction 1. Chapter one: Known as people’s princess 1.1. Lady Diana’s birth and childhood 1.2. The future princess’s education 1.3. Diana’s passion 1.4. Adulthood 1.5. 'Fabulous’ marriage 1.6. Happy family? 2. Chapter two: Success or failure? 2.1. Living life to the full 2.1.1. Help the Aged 2.1.2. Chain of Hope 2.1.3. Landmines 2.1.4. Motherhood 2.2. Downside of fame 2.2.1. A triangle? 2.2.2. Begging for help 2.2.3. Monster princess 2.2.4. Divorce 2.2.5. 'Mummy’ Conclusions Streszczenie pracy dyplomowej Diploma thesis abstract Appendix Bibliography
1. Wstęp ( wyjasnienie pojęćaniol i demon) 2. Argumentacja: • Kobieta- aniol w literaturze ( A. Fredro „Sluby panienskie”, A. Mickiewicz „Pan Tadeusz” ) • Wizerunek kobiety- aniola w malarstwie ( Caravaggio „ Swiety Mateusz i aniol”) • Sposoby ukazywania kobiety- demona w literaturze ( V. Nabokov „ Lolita”, W. S. Reymont „Wampir”) • Piekno kobiety – demona na obrazach ( D. Rosetti „Lady Lilith”) 3. Zakończenie ( refleksja nad róznym obliczem kobiet, ukazywanym w sztuce) 4. Materialy pomocnicze ( plansza z cytatami, reprodukcje obrazów)
Wstęp……….2 Rozdział 1. Maria Konopnicka- zyciorys……….7 1.1. Botticelli……….12 1.2. Rafael………. 21 1.3. Giotto……….28 Rozdział 2. Jan Kasprowicz-twórczosc……….33 2.1.Salve Regina ……….39 Zakończenie ………. 47 Bibliografia ………. 54
I. Wstęp ( definicja pojęcia praca, wyjasnienie jej roli w życiu czlowieka) II. Argumentacja: 1. Praca jako podstawowa wartość organizujaca zycie ( „ Mikolaja Doswiadczynskiego przypadki” Krasickiego) 2. Praca jako sens zycia ( „ Nad Niemnem” Orzeszkowej) 3. Praca jako nieustanne meczenstwo ( historia Syzyfa w „Legendach korynckich”) 4. Wyzysk, nieprzynoszacy korzysci ( „Folwark zwierzecy” Orwella) 5. Poswiecenie w imie rewolucji ( „Germinal” Zoli) III. Zakończenie ( refleksja nad wybranymi przykladami)
Rozdział I. Literatura podmiotu Rozdział II. Literatura przedmiotu Rozdział III. Ramowy plan wypowiedzi: 1. Okreslenie problemu 2. Kolejnosc prezentowanych argumentów 3. Wnioski 4. Materialy pomocnicze
Wstęp Rozdział I Ogólne wiadomosci o retoryce 1.1 Czym jest retoryka? Cele retoryki 1.2 Uklad tekstu retorycznego 1.3 Rola zakonczenia w tekscie z punktu widzenia retoryki 1.4 Retoryka w tekstach Krasickiego Rozdział II Wpływ zakonczenia tekstu na odbiorce 2.1 Uwagi wstepne 2.2 Zyczliwe nastawienie odbiorcy – Dwa zólwie (I, 10) – Doktor (I,14) – Strzelec i pies (I,15) – Syn i ojciec (I,18) – Derwisz i uczen (I, 24) – Rybka mala i szczupak (I, 27) – Filozof (II, 4) – Malzenstwo (II,15) – Przyjaciel (II, 18) – Kartownik (III, 12) – Kalamarz i pióro (III, 21) – Fialek i…
Wstęp……….5 Rozdział 1 Zwiazki literatury i malarstwa 1.1 Obraz malarski a obraz literacki……….6 1.2 Malarskosc literatury……….8 Rozdział 2 ’Syn marnotrawny’ Hieronima Boscha w kontekscie twórczosci malarza 2.1 Hieronim Bosch i jego twórczosc……….10 2.2 Biblijne inspiracje obrazu 'Syn marnotrawny’……….16 2.3 Symbolika dziela malarza……….18 Rozdział 3 Intertekstualne nawiazania w wierszu Tadeusza Rózewicza 'Syn marnotrawny (z obrazu Hieronima Boscha)’ 3.1 Charakterystyka twórczosci Tadeusza Rózewicza……….24 3.2 Bohater obrazu 'Syn marnotrawny’ Hieronima Boscha w poetyckiej refleksji poety……….26 3.3 Funkcje malarskich nawiazan w wierszu 'Syn marnotrawny (z obrazu Hieronima Boscha)’……….30 Zakończenie……….34 Bibliografia……….35
Wstęp Rozdział I 1. Badania lingwistyczne potocznego uzycia jezyka 1.1 Definicja potocznosci i jej cechy 1.2 Potocznosc jako wartość w kulturze 1.3 Rozumienie potocznosci we wspólczesnej polszczyznie 1.4 Potocznosc w wypowiedziach prasowych 1.5 Rodzaje stylów jezykowych 1.6 Zasieg komunikacji potocznej 1.7 Relacje miedzy mediami, kultura masowa i jezykiem potocznym Rozdział II 2. O komentarzu i komentatorze sportowym 2.1 Komentarz sportowy w radio i w telewizji 21 2.2 Kim jest dziennikarz sportowy i czym się zajmuje? 2.3 O komentatorze sportowym Rozdział III 3. Zalozenia metodologiczne badan wlasnych 3.1 Cele, problemy i hipotezy badawcze 3.2 Metody i techniki badawcze Rozdział IV 4.…
Wstęp. Rozdział I. Znaczenie okresu wojny i okupacji w biografii literackkiej Jaroslawa Iwaszkiewicza. 1.1.Zamilkniecie pisarza. 1.2.Notowanie rzeczywistosci –pisanie dziennika. 1.3.Ucieczka w fabule. Rozdział II.Proza fabularna z lat 1939-1945. 2.1. Ucieczka od terazniejszosci ( Nowele wloskie). 2.2. Proza wyrastajaca z doswiadczen terazniejszosci- (Bitwa na równinie Sedgemoor, Matka Joanna od Aniolów , Stara cegielnia, Mlyn nad Lutynia,Ikar). Rozdział III. Dokumentalna proza Jaroslawa Iwaszkiewicza z lat 1939-45. 3.1.Notatki 1939- 45. 3.2.Ksiazka moich wspomnien. Rozdział IV. Od prawdy do zmyslenia. Dokument w fabule i fabularyzacja dokumentu . Zakończenie. Bibliografia.
Wstęp………3 Rozdział I Ogólna charakterystyka powiesci kryminalnej 1.1 Geneza i pojecie powiesci kryminalnej………5 1.2. Znani prekursorzy powiesci kryminalnej………9 1.3. Struktura powiesci kryminalnej ………13 1.4. Motywy i schematy mityczne w powiesci kryminalnej ………17 Rozdział II Profile bohaterów powiesci kryminalnych. 2.1. Sposoby kreacji bohaterów przez autora………25 2.2. Wpływ roli bohaterów na zachowania destrukcyjne czytelnika……… 27 Rozdział III Kryminaly Marka Krajewskiego. 3.1. Detektyw Eberhard Mock………31 3.2. Detektyw Jaroslaw Pater………34 3.3. Detektyw Edward Popielski………37 Zakończenie………42 Bibliografia………44
Wstęp………..3 Rozdział I Ogólna charakterystyka powiesci kryminalnej 1.1 Geneza i pojecie powiesci kryminalnej………..5 1.2. Znani prekursorzy powiesci kryminalnej………..9 1.3. Struktura powiesci kryminalnej ………..13 Rozdział II Obraz przestępstwa i ofiary w srodkach masowego przekazu. 2.1 Pojęcie przestępstwa oraz ofiary………..18 2.2. Uwarunkowania zachowan przestepczych………..22 2.3. Koncepcje wpływu mediów na zachowania przestepcze………..25 2.4. Powiesc kryminalna a przestepstwo………..28 2.5. Motywy i schematy mityczne w powiesci kryminalnej ………..31 Rozdział III Teorie kryminologiczne. 3.1. Pojęcie i zakres nauki kryminologii………..39 3.2. Podzial, ogólne zalozenia i charakterystyka teorii kryminologicznych………..42 3.3. Kryminologiczne aspekty zachowan destrukcyjnych………..47 Rozdział IV Profile bohaterów powiesci kryminalnych. 4.1. Sposoby kreacji bohaterów przez autora………..49 4.2. Wpływ…
Contents Introduction……….. 4 Chapter One: Philosophy of Lawrence’s novel……….. 6 Chapter Two: Poisonous Love………..10 Chapter Three: Marriage of opposite………..16v Conclusions………..24 Bibliography………..26 Summary in Polish………..27
Rozdział I Dama z ksiazka i kwiatami, zarliwa patriotka, gospodyni Pulaw… – o życiu i działalności ksiezny Izabeli Czartoryskiej. W kregu faktów bibliograficznych i opinii badaczy ………….5 Rozdział II Franciszek Dionizy Kniaznin jako panegirysta ksieznej Izabeli Czartoryskiej 2.1 Tradycja panegiryczna w oswieceniu…………. 23 2.2 Franciszek Dionizy Kniaznin – kronikarz dworu pulawskiego…………. 34 2.3 Konterfekt pulawskiej Temiry w panegirykach autora Matki Spartanki…………. 46 Rozdział III Malarskie przedstawienia ksiezny 3.1 Mecenat artystyczny Izabeli z Flemmingów Czartoryskiej ………….61 3.2 Zycie pulawskiej Sybilli na portretach Louisa Marteaua, Aleksandra Roslina i Kazmierza Wojniakowskiego…………. 70 3.3 Pani na Pulawach w ujęciu innych malarzy………….74 Uwagi koncowe ………….78…
Wstęp ……….2 Rozdział I Wokól problemu psychologizmu – proza miedzywojenna. 1.1. Odkrywanie glebi – narodziny psychoanalizy………. 4 1.2. „Studiowanie wlasnej osobowosci”………. 6 1.3. Czlowiek, slowo, prawda………. 11 Rozdział II W kregu domyslów, zludzen i ukrytych znaczen. 2.1. Waga wypowiedzianego slowa………. 15 2.2. Obszar tajemnic………. 18 2.3. Rebeka – imie znaczace………. 21 2.4. „Gra pozorów”, czyli sila klamstwa………. 24 Rozdział III Droga ku prawdzie. 3.1. „Plec i charakter”………. 26 3.2. Widmar postac pelna dylematów………. 28 3.3. Moc przeznaczenia………. 31 Zakończenie ………34 Bibliografia ………36
Wstęp………3 Rozdział I „Kon Pana Boga” jako powiesc autobiograficzna 1.1. Sylwetka Wilhelma Dichtera…….. 4 1.2. „Kon Pana Boga” jako powiesc biograficzna…….. 9 Rozdział II Postac jako przedmiot badan 2.1. Postac jako przedmiot badan literackich…….. 14 2.2. Postac w ujęciu badaczy…….. 33 Rozdział III Studium charakterystyki bohaterów 3.1. Babcia Wilhelma – Antonina Mandel…….. 38 3.2. Dziadek…….. 43 3.3. Bronek Rabinowicz ……..54 3.4. Andzia Mandel (Rabinowicz) ……..60 3.5. Wilhelm Rabinowicz (Dichter)…….. 85 Zakończenie ……..109 Bibliografia…….. 112 Aneks…….. 114
Wstęp………. 2 Rozdział I Jezyk ogólnopolski 1.1. Glówne cechy i historia jezyka ogólnopolskiego………. 4 Rozdział II Zróznicowanie współczesnego jezyka polskiego. 2.1. Jezyk ogólny ……….6 2.2. Jezyk potoczny………. 7 2.3. Styl artystyczny………. 13 2.4. Styl urzedowy ……….15 2.5. Styl naukowy ……….18 2.6. Odmiana ustna i pisana jezyka polskiego………. 20 2.7. Rola dialogu w komunikacji jezykowej………. 23 Rozdział III Jezyk mediów. 3.1. Komunikacja za pomoca technologii………. 25 3.2. Komunikacja elektroniczna ……….28 3.3. Wspólczesna polszczyzna a Internet………. 30 Rozdział IV Czesc materialowa. 4.1. Zestawienie komentarzy internetowych ……….38 4.2. Slownik kolokwializmów w ukladzie alfabetycznym………. 44 Zakończenie………. 76 Bibliografia ……….77 Aneks – wybrane komentarze internetowe……….…
Wstęp Rozdział 1. 1.1. 'Makbet’ Wiliam Szekspir 1.2. 'Tartufe’ czyli 'Swietoszek’ Moliera 1.3. Negatywni bohaterowie w epoce romantyzmu 1.3.1. 'Balladyna’ Juliusza Slowackiego 1.4. 'Jadro ciemnosci’ J. Conrad Podsumowanie
Wstęp……..4 Rozdział I. Charakterystyka dialektu slaskiego. Dialekt i gwara……..5 Jezyk ogólny a dialekty……..6 A. Cechy fonetyczne……..9 B. Cechy morfologiczne (fleksyjne i slowotwórcze)……..11 C. Cechy skladniowe……..14 D. Slownictwo……..15 Rozdział II. Wyniki badan i ich omówienie. Material badawczy……..19 Analiza wyników badan……..21 A) Czesc I ankiety……..21 B) Czesc II ankiety……..38 Zakończenie……..78 Bibliografia……..81 Spis tabel……..82 Spis wykresów……..84 Aneks……..85