Nauczyciel wychowania fizycznego a rozwój fizyczny dzieci i młodzieży

5 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp ……….3

Rozdział I
Podstawy teoretyczne badań w świetle literatury przedmiotu.

1.1. Charakterystyka rozwoju dzieci i młodzieży ………. 5
1.2. Postawy dzieci i młodzieży wobec aktywności fizycznej.
1.3. Rola wychowania fizycznego w rozwoju dzieci i młodzieży ………. 22
1.4. Miejsce i rola nauczyciela wychowania fizycznego w wychowaniu młodego pokolenia ………. 29


Rozdział II
Metodologia badań własnych.

2.1. Przedmiot i cel badań. Problemy i hipotezy badawcze ………. 40
2.2. Zmienne i wskaźniki ………. 44
2.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze ………. 46
2.4. Teren i organizacja badań własnych. Charakterystyka badanej grupy ………. 52
2.5. Wstępna ocena zebranego materiału badawczego ………. 54


Rozdział III
Analiza wyników badań.

3.1. Właściwości społeczne badanej grupy ………. 55
3.2. Opinie badanych o lekcji i nauczycielu wychowania fizycznego ………. 63
3.3. Motywacje uczniów do podnoszenia poziomu sprawności fizycznej ………. 85
3.4. Sprawność fizyczna a formy aktywności ruchowej uczniów ……….
3.5. Uwarunkowania psychiczne uczestnictwa uczniów w zajęciach wychowania fizycznego ………. 96
3.6. Samoocena uczniowska wpływu aktywności ruchowej na kondycję fizyczną………..103
3.7. Wykorzystanie sprawności i umiejętności ruchowych zdobytych na lekcjach wychowania fizycznego w życiu codziennym ………. 106
3.8. Motywy aktywności i oczekiwania uczniów wobec lekcji wychowania fizycznego ………. 108


Zakończenie. wnioski ………. 116
Streszczenie ………. 117
Bibliografia ………. 118
Aneks ………. 121