Kategoria: Organizacja i Zarządzanie

Prace z dziedziny Organizacja i Zarządzanie . Tematy, spisy treści, plany prac. Prace magisterskie, prace licencjackie jako gotowe wzory i przykładowe prace naukowe.

Polityka zarządzania kryzysowego przedsiebiorstw (na wybranych przykladach)

Przez administrator

Wstęp………. 4 Rozdział 1. Teoretyczne podstawy analizy sytuacji kryzysowej w przedsiębiorstwie. 1.1. Istota zjawisk kryzysowych w przedsiębiorstwach………. 7 1.1.1. Definicja i rodzaje kryzysów w przedsiębiorstwach………. 7 1.1.2. Zródla, przyczyny, symptomy i przebieg kryzysu………. 16 1.2. Makroekonomiczne uwarunkowania kryzysu przedsiębiorstwa………. 28 1.2.1. Kryzys jako faza cyklu zycia przedsiębiorstwa………. 28 1.2.2. Kryzys jako sytuacja decyzyjna………. 29v 1.3. Determinanty kryzysów organizacyjnych………. 31 1.4. Udzialowcy sytuacji kryzysowej………. 35 Rozdział 2. Polityka zarządzania kryzysowego w przedsiębiorstwie. 2.1 . Istota i zasady zarządzania kryzysowego………. 37 2.2 . Przygotowanie organizacji do zaistnienia sytuacji kryzysowej………. 42 2.2.1. Procedury prewencyjne………. 43 2.2.2. Sztab antykryzysowy………. 46 2.2.3. Ksiazka kryzysowa………. 52…

Ryzyko jakosciowo- ilosciowe w hotelarstwie (na przykładzie hotelu 'Zacisze’)

Przez administrator

Wprowadzenie Rozdział 1. Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie hotelarskim 1.1. Istota ryzyka i niepewnosci w działalności przedsiębiorstwa hotelarskiego 1.2. Źródła ryzyka w działalności gospodarczej przedsiebiorstw hotelarskich 1.3. Klasyfikacja ryzyka przedsiebiorstw hotelarskich 1.4. Pomiar ryzyka w przedsiębiorstwie hotelarskim Rozdział 2. Ryzyko jakosciowe w hotelu 'Zacisze’ 2.1. Zalozenia metodologiczne prowadzonych badan 2.2. Ogólna charakterystyka badanego hotelu 'Zacisze’ 2.3. Mapowanie ryzyka i jego zalozenia 2.4. Zdefiniowanie podstawowych i pomocniczych procesów hotelu 'Zacisze’ 2.5. Okreslenie podstawowych ryzyk adekwatnych dla podstawowych i pomocniczych procesów hotelu 'Zacisze’ 2.6. Mechanizmy kontrolne wystepujace w procesach hotelu ZACISZE 2.7. Okreslenie prawdopodobienstw, skutków, oraz tworzenie mapy ryzyka wrodzonego dla poszczególnych procesów…

Dyscyplinarne rozwiazanie stosunku pracy

Przez administrator

Wstęp. Rozdział I Przeslanki zastosowania normy z art. 52 § 1 Kodeksu Pracy. 1.1. Ciezkie naruszenie podstawowych obowiazków pracowniczych. 1.2. Popelnienie przestępstwa przez pracownika. 1.3. Zawiniona utrata uprawnien pracowniczych. Rozdział II Tryb zwolnienia. 2.1. Opinia zakladowej organizacji zwiazkowej. 2.2. Zgoda zakladowej organizacji zwiazkowej. 2.3 Forma rozwiazania umowy o prace bez wypowiedzenia. 2.4. Termin rozwiazania umowy o prace bez wypowiedzenia. 2.5. Pouczenie o srodkach prawnych. Rozdział III Skutki nieprawidlowego rozwiazania umowy o prace bez wypowiedzenia. 3.1. Roszczenie o przywrócenie do pracy. 3.2. Roszczenie o odszkodowanie. Zakończenie. Bibliografia.

Akta osobowe pracowników

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Ogólne zasady prowadzenia akt osobowych 1.1 Akta osobowe a ochrona danych osobowych 1.2 Obowiazek prowadzenia akt osobowych 1.3 Kary za naruszenie obowiazku prowadzenia akt osobowych 1.4 Udostepnianie akt osobowych 1.5 Upowaznienie do wgladu w dokumentacje pracownicza Rozdział II Czesc A akt osobowych 2.1 Dokumenty przechowywane w czesci A 2.2 Numerowanie i spis dokumentów w czesci A 2.3 Dwa wzory kwestionariuszy 2.4 Badania wstepne – tryb postępowania Rozdział III Czesc B akt osobowych 3.1 Dokumenty przechowywane w czesci B akt osobowych 3.2 Kwestionariusz osobowy dla pracownika 3.3 Umowa o prace 3.4 Oswiadczenie o zapoznaniu się z regulaminem pracy…

Funkcjonowanie Wielobranzowego Przedsiebiorstwa Uslugowo Handlowego „XYZ” jako firmy rodzinnej

Przez administrator

Wstęp ………. 3 Rozdział 1 Specyfika przedsiębiorstwa rodzinnego 1.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa rodzinnego ………. 6 1.2. Networking biznesów rodzinnych ………. 16 1.3. Zaangazowanie przedsiebiorstw w dzialalnosc zagraniczna ………. 19 Rozdział 2 Kapital spoleczny w biznesię rodzinnym 2.1. Kultura organizacji ………. 33 2.2. Konflikt w przedsiębiorstwie rodzinnym ………. 42 2.3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie rodzinnym ………. 51 2.4. Sukcesja wlasnosci i wladzy ………. 58 Rozdział 3 Wyzwania i perspektywy rozwoju Wielobranzowego Przedsiebiorstwa Uslugowo Handlowego „Dabrowa” – analiza SWOT 3.1. Powstanie i rozwój Wielobranzowego Przedsiebiorstwa Uslugowo Handlowego „Dabrowa” ………. 69 3.2. Struktura organizacyjna firmy i efektywnosc pracy ………. 72 3.3. Szanse i…

Kształtowanie kompetencji menedzera w organizacji.

Przez administrator

Wstęp. Rozdział 1 Pojęcie kompetencji we wspólczesnym zarzadzaniu. 1.1. Definicja kompetencji. 1.2. Podstawowe typy kompetencji. 1.3. Sposoby badania kompetencji. 1.4. Uwarunkowania rozwoju kompetencji. 1.5. Wykorzystanie kompetencji we wspólczesnym zarzadzaniu. Rozdział 2 Menedzer i jego rola w organizacji. 2.1. Definicja menedzera. 2.2. Typy menedzerów. 2.3. Style kierowania ludzmi. 2.4. Zadania menedzerów. 2.5. Uwarunkowania rozwoju kompetencji menedzerskich. Rozdział 3 Metodologia badan wlasnych. 3.1. Metoda badawcza. 3.2. Charakterystyka badanej grupy. 3.3. Analiza wyników badan. 3.4. Wnioski z badan. Podsumowanie. Bibliografia. Spis tabel. Spis rysunków. Zalacznik.

Motywowanie pracownika w firmie Transpol Sp. z.o.o

Przez administrator

Wstęp Rozdział 1 Motywowanie pracowników – Teorie i cele 1.1 Ewolucja teorii zarządzania i motywowania 1.2 Motywowanie – pojecie, istota i zadania 1.3 Glówne funkcje i cele motywowania pracowników Rozdział 2 Narzedzia motywacyjne 2.1. Materialne systemy motywowania – systemy wynagradzania pracowników 2.1.1. Systemy premiowe 2.2. Pozaplacowe systemy motywacyjna pracowników 2.3.1. Szkolenie i rozwój 2.3.2. System ocen pracowniczych 2.3.3. Awans 2.3.4. Organizacja pracy Rozdział 3. Funkcjonowanie systemu motywacyjnego w firmie transpol nalezacej do zrzeszenia miedzynarodowych przewozników drogowych w Polsce 3.1. Charakterystyka firmy Transpol 3.1.1 Historia przedsiębiorstwa Transpol Sp. z o.o. 3.1.2. Podstawowe zalozenia zarządzania personelem w przedsiębiorstwie Transpol 3.1.3. Struktura organizacyjna…

Projektowanie Systemu Funkcjonowania Organizacji Wirtualnej na przykładzie firmy XYZ.

Przez administrator

Wstęp Rozdział I. Pojęcie organizacji wirtualnej 1.1.Koncepcje organizacji wirtualnych 1.1.1.Podejscie procesowe 1.1.2.Podejscie strukturalne 1.2.Model wirtualnego przedsiębiorstwa 1.3.Kreacja wirtualnej przestrzeni 1.4.Technologie uzywane w organizacjach wirtualnych 1.5.Strategia organizacji wirtualnej 1.5.1.Analiza M. A. Portera 1.5.2.Analiza SWOT 1.6.Kierunki rozwoju wirtualnych organizacji Rozdział II. Projektowanie organizacji wirtualnej 2.1. Metodologia projektowania systemów informatycznych 2.2. Etapy projektowania 2.3. Architektura projektu 2.4. Projekt wykonawczy Rozdział III. Analiza funkcjonowania organizacji wirtualnej na przykładzie sklepu internetowego 3.1.Zasady tworzenia sklepu internetowego 3.2.Proces tworzenia sklepu internetowego – etapy powstawania projektu Zakończenie Bibliografia Spis rycin i tabel

Efektywnosc, a sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem.

Przez administrator

Wstęp ………..3 Rozdział I Zarządzanie – zagadnienia ogólne 1.1. Zarządzanie – ujecie definicyjne i istota………..5 1.2. Funkcje zarządzania………..7 Planowanie………..8 Organizowanie………..10 Motywowanie………..12 Kontrolowanie………..12 1.3. Wybrane koncepcje zarządzania przedsiebiorstwem: Kaizen, TQM, Lean management, Benchmarking…………14 Kaizen………..15 Total Quality Management………..16 Lean Management………..17 Benchmarking………..20 Rozdział II Istota efektywnosci działalności przedsiębiorstwa 2.1. Efektywnosc- ujecie definicyjne………..22 2.2 Determinanty efektywnosci i ich klasyfikacja………..25 Wewnetrzne czynniki kształtujące efektywnosc………..25 Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa………..25 Kapital finansowy przedsiębiorstwa i jego finansowanie………..26 Zasoby ludzkie………..27 Kultura organizacji………..28 Zewnetrzne czynniki kształtujące efektywnosc………..28 Postrzeganie przedsiębiorstwa i wizerunek………..28 Wpływ konkurencji przedsiębiorstwa na efektywnosc………..29 Innowacje………..29 System dystrybucji………..30 2.3. Miary efektywnosci ekonomicznej przedsiębiorstwa………..31 Wskazniki rentownosci………..32 Rentownosc calkowita i handlowa………..33 Rentownosc…

Kształtowanie wizerunku marki na przykładzie Mercedes-Benz

Przez administrator

Wstęp………..2 Rozdział I Wizerunek produktu – charakterystyka 1.1. Wizerunek i tozsamosc – znaczenia i róznice………..4 1.2. Wizerunek marki………..8 1.2.1. Istota i funkcje marki………..8 1.2.2. Nazwa i znak jako elementy rozpoznawcze marki………..12 1.3. Kształtowanie wizerunku produktu………..17 1.3.1. Pojęcie public relations………..17 1.3.2. Public Relations w działania ch kreujacych wizerunek marki………..19 1.3.3. Techniki i narzedzia public relations………..25 Rozdział II Sily i slabosci marki Mercedes-Benz 2.1. Historia koncernu Mercedes-Benz………..28 2.2. Wizerunek marki Mercedes-Benz w oparciu o analize SWOT………..35 Rozdział III Kreacja marki Mercedes-Benz 3.1. Porównanie marki Mercedes-Benz z konkurencja ………..45 3.2. Strategie promocji marki Mercedes-Benz ………..48 3.3. Reklama samochodów Mercedes-Benz na swiecie………..53 Zakończenie………..57 Spis…

Doskonalenie personelu jako element rozwoju zawodowego.

Przez administrator

Wstęp………..4 Rozdział I Rozwój zawodowy w ujęciu teoretycznym 1.1. Definicja rozwoju zawodowego……….. 6 1.2. Rola rozwoju zawodowego ………..9 Rozdział II Doskonalenie personelu jako funkcje polityki personalnej 2.1. Podstawowe pojecie polityki personalne……….. 32 2.2. Funkcje polityki personalnej ………..36 2.3. Metody i formy doskonalenia zawodowego……….. 42 Rozdział IIIMetodologia 3.1. Przedmiot badan ………..47 3.2. Problematyka badawcza ………..47 3.3. Metody i techniki badan……….. 48 3.4. Przebieg badan i charakterystyka badanych ………..49 Rozdział IV Doskonalenie zawodowe w świetle badan wlasnych 4.1. Proces doskonalenia zawodowego……….. 52 4.2. Diagnozowanie potrzeb szkoleniowych……….. 53 4.3. Rodzaje szkolen……….. 57 4.4. Szkolenia a rozwój zawodowy……….. 58 Podsumowanie ………..64 Spis tabel i…

Zarządzanie rozwojem pracowników w przedsiębiorstwie uslugowym przemyslu elektronicznego.

Przez administrator

Wstęp Rozdział I. Warunki konkurencyjnosci firm uslugowych przemyslu elektronicznego 1.1. Charakterystyka sektora przemyslu elektronicznego 1.2. Strategie firm uslugowych 1.3. Zasoby ludzkie jako czynnik konkurencyjnosci firm uslugowych Rozdział II. Podejscie do zarządzania rozwojem pracowników 2.1. Cele i zadania zarządzania rozwojem pracowników 2.2. Projekt zarządzania rozwojem pracowników 2.3. Warunki realizacji rozwiazan projektowych Rozdział III. Rozwój pracowników w praktyce zarządzania firma Sp. z o.o. w Gorzowie Wielkopolskim 3.1. Charakterystyka funkcjonowania Sp. z o.o. 3.2. Analiza i ocena programu rozwoju pracowników 3.3. Kierunki doskonalenia zarządzania rozwojem pracowników Zakończenie Bibliografia Spis rysunków

Analiza i ocena sytemu motywowania na podstawie przedsiębiorstwa X.

Przez administrator

Wstęp Rozdział 1 Motywowanie pracowników –teorie i modele. 1.1 Pojecia motywacja i motywowanie ………..2 1.2 Teorie motywacji ………..4 1.2.1 Systematyka teorii motywacji ………..4 1.2.2 Teorie tresci (potrzeb) ………..6 1.2.3 Teorie procesów……….. 12 1.2.4 Teoria wzmocnien ……….. 13 1.3 Modele motywowania ……….. 14 Rozdział 2 Pobudzanie motywacji. 2.1 Znaczenie i typologia narzedzi motywacyjnych……….. 16 2.1.1 Narzedzia przymusu ……….. 17 2.1.2 Narzedzia zachety ……….. 18 2.1.3 Narzedzia perswazji……….. 19 2.2 Bodzce motywacyjne stosowane w organizacjach ……….. 19 2.2.1 Bodzce zewnetrzne i wewnetrzne……….. 21 2.2.2 Bodzce pozytywne i negatywne ……….. 21 2.2.3 Bodzce materialne i niematerialne ……….. 22 2.2.4 Bodzce indywidualne i zespolowe………..,,………..…

Narzedzia systemu motywacyjnego w organizacji na przykładzie przedsiębiorstwa DZT Tyminscy Sp. J.

Przez administrator

Wstęp………..3 Rozdział I Teoretyczne aspekty motywacji 1.1 Pojęcie i istota motywacji……….. 5 1.2 Rodzaje motywacji ………..8 1.3 Wybrane teorie motywacji ………..12 Rozdział II Narzedzia motywacji 2.1 Narzedzia placowe ………..28 2.2 Narzedzia pozaplacowe………..31 2.3 Czynniki perswazji ………..37 2.4 Cechy skutecznego systemu motywacji……….. 40 Rozdział III System motywacyjny w badanym przedsiębiorstwie 3.1 Charakterystyka przedsiębiorstwa i branzy ………..45 3.2 Wykorzystanie narzedzi motywacji……….. 49 3.3 Wnioski z przeprowadzonych badan ………..50 Zakończenie………..55 Bibliografia ………..57 Spis rysunków ………..59 Spis wykresów ………..59 Zalacznik ………..60 Streszczenie ………..63

Kapital ludzki jako element kapitału intelektualnego na przykładzie firmy ubezpieczeniowej

Przez administrator

Wstęp……….4 Rozdział 1. Teoria kapitału ludzkiego 1.1. Kapital ludzki w mysli ekonomicznej………. 5 1.2. Istota kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwie ……….7 1.3. Kształtowanie i rozwój kapitału ludzkiego ……….11 1.4. Problematyka pomiaru kapitału ludzkiego………. 15 Rozdział 2. Kapital ludzki w organizacji wiedzy 2.1. Strategiczne zarządzanie kapitalem ludzkim ……….19 2.2. Kapital ludzki z punktu widzenia organizacji wiedzy ……….23 2.3. Koncepcja kompetencji w organizacji ……….25 2.4. Pomiar kapitału ludzkiego ……….29 Rozdział 3. Charakterystyka firmy ubezpieczeniowej XYZ 3.1. Cele i zadania TUW oraz podstawy prawne funkcjonowania………. 39 3.2. Model organizacyjny działania TUW ……….41 3.3. Polityka personalna TUW ……….47 3.4. Efektywność programu szkoleniowego ……….49 Rozdział 4.…

Rekrutacja i selekcja pracowników w przedsiębiorstwie na przykładzie firmy DZT Tyminscy.

Przez administrator

Wstęp……….4 Rozdział 1 Cele i metody doboru kadr w przedsiębiorstwie 1.1 Idee i zalozenia zarządzania zasobami ludzkimi……….6 1.2 Marketing personalny……….7 1.3 Elementy procesu doboru kadr……….11 1.3.1 Planowanie kadr a procesy rekrutacji i selekcji……….13 1.3.2 Opis zadan i stanowisk pracy……….15 1.3.3 Metody i źródła rekrutacji – wykorzystanie zewnetrznego i wewnetrznego rynku pracy……….17 Rozdział 2. Alokacja zasobów ludzkich w firmie. 2.1 Istota i determinanty alokacji zasobów ludzkich……….20 2.2 Nabór pracowników……….22 2.2.1 Pojęcie i rodzaje rekrutacji……….23 2.2.2 Pojęcie oraz metody selekcji……….27 2.3. Odejscia pracowników……….29 Rozdział 3 Charakterystyka firmy DZT Tyminscy i systemu naboru w niej pracowników 3.1. Historia firmy i przedmiot działalności firmy……….32…

Analiza narzedzi motywacji w firmie Krispol Sp. z o.o.

Przez administrator

Wstęp………5 Rozdział I Motywacja i teorie 1.1. Istota motywacji ………7 1.2. Motywacja do pracy……… 8 1.3. Teorie tresci ………11 1.4. Teorie procesu……… 17 1.5. Teoria wzmocnienia……… 20 1.6. Modele motywowania ………21 1.7. Motywowanie jako funkcja zarządzania ………24 Rozdział II Narzedzia motywacji w realizacji funkcji personalnych 2.1. Wynagrodzenia……… 26 2.1.1. Funkcje wynagrodzen……… 29 2.1.2. Rodzaje wynagrodzen……… 30 2.1.3. Zasady wynagradzania……… 31 2.1.4. Skladniki wynagrodzeń ………36 2.2. Oceny pracownicze……… 37 2.2.1. Charakterystyka oceny pracowników……… 40 2.2.2. Kryteria oceniania pracowników ………41 2.2.3. Proces oceny pracowników ………44 2.2.4. Metody oceny pracowników ………45 2.3. Szkolenie personelu jako nosnik motywacji……… 46 2.3.1. Charakterystyka szkolen pracowników……… 50…

Analiza systemu motywacyjnego w nowoczesnej firmie budowlanej XYZ Sp. z o.o. z Lubonia

Przez administrator

Wstęp ………. 3 Rozdział 1 Koncepcje motywacji 1.1. Motywacja jako pojecie w psychologii ………. 6 1.2. Teoria tresci ………. 8 1.3. Teoria procesu ………. 16 1.4. Teoria wzmocnienia ………. 18 Rozdział 2 Strategie motywacji 2.1. Wprowadzenie i funkcjonowanie systemu wynagrodzeń ………. 20 2.2. Budowanie systemu wynagrodzeń ………. 25 2.3. Metody i techniki motywacji ………. 26 2.4. Powiazanie systemu motywacyjnego z pozostalymi elementami polityki personalnej ………. 29 Rozdział 3 Sposoby motywowania pracowników bez ponoszenia kosztów 3.1. Budowa systemu motywacyjnego uwzgledniajacego potrzeby pracowników ………. 35 3.2. Cele pracowników a cele firmy ………. 39v 3.3. Prawidlowe rozkladanie akcentów motywacji ………. 40 3.4. Poczucie…

Zarządzanie placówka oswiatowa.

Przez administrator

Wstęp. Rozdział I Zarządzanie w świetle literatury przedmiotu. 1.1 Pojęcie i istota zarządzania. 1.2 Funkcje zarządzania. 1.3 Wspólczesne koncepcje zarządzania. 1.3.1 Zarządzanie zasobami ludzkimi. 1.3.2 Zarządzanie jakoscia. 1.3.3 Zarządzanie wiedza. 1.4 Instytucja w zarzadzaniu. 1.5 Zarządzanie oswiata. 1.5.1 Zarządzanie placówka oswiatowa. 1.5.2 Zasoby ludzkie w oswiacie. 1.5.3 Bledy w zarządzaniu szkola. 1.6 Rola przywódcy w zarzadzaniu. Rozdział II System edukacyjny w Polsce. 2.1 Cele i zadania edukacji. 2.2 Regulacja prawna systemu oswiaty. 2.3 Organy zajmujace się edukacja w Polsce. 2.4 Typy i rodzaje placówek oswiatowych. 2.5 Finansowanie oswiaty w Polsce. Rozdział III Metodyka badania wlasnego. 3.1. Cele i przedmiot badan.…

Marketing organizacji pozarzadowych.

Przez administrator

Wstęp…………. 5 Rozdział 1. Zasady marketingowe we wspólczesnej gospodarce 1.1. Definicja marketingu ………….6 1.2. Podstawowe pojęcia uzywane w marketingu ………….7 1.2.1. Potrzeby i pragnienia…………. 7 1.2.2. Produkt…………. 7 1.2.3. Uzytecznosc oraz wartość produktu…………. 8 1.2.4. Popyt ………….8 1.2.5. Wymiana oraz transakcja ………….8 1.3. Wzrost znaczenia marketingu w gospodarce ………….9 1.3.1. Era produkcyjna…………. 9 1.3.2. Era sprzedaży ………….10 1.3.3. Era marketingowa ………….11 1.3.4. Era marketingu społecznego…………. 13 1.4. Funkcje marketingowe ………….14 1.5. Zarządzanie marketingowe ………….15 1.6. Rodzaje nowoczesnego marketingu ………….16 Rozdział 2. Instrumenty marketingu przedsiebiorstw. 2.1. Proces planowania marketingowego………….19 2.1.1. Analiza otoczenia wewnetrznego i zewnetrznego ………….19 2.1.2. Analiza konkurencji ………….22 2.2.…

Ocena stylu kierowania menedzera na przykładzie wybranej spólki.

Przez administrator

Wstęp…………4 Rozdział I Zarządzanie zasobami ludzkimi 1.1. Zarządzanie i jego obszary w przedsiębiorstwie………… 6 1.2. Cele i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi………… 9 1.3. Istota doskonalenia pracowników …………13 Rozdział II Znaczenie procesu kierowania w organizacji 2.1. Istota kierowania …………19 2.2. Charakterystyka umiejetnosci kierowniczych …………26 2.3. Style kierowania stosowane przez menedzerów………… 31 Rozdział III Sylwetka współczesnego menedzera 3.1. Charakterystyka menedzera………… 42 3.1.1. Menedzer a kierownik …………46 3.1.2. Menedzer a przywódca …………50 3.2. Umiejetnosci a kompetencje menedzerskie………… 56 3.3. Kierownik kobieta a kierownik mezczyzna………… 72 3.4. Wykształcenie i doswiadczenie …………77 Rozdział IV Ocena stylu kierowania menedzera na przykładzie wybranej spólki. 4.1. Cel badan,…

Zjawisko mobbingu w administracji.

Przez administrator

Wstęp………..3 Rozdział I Charakterystyka zjawiska mobbingu 1.1. Pojęcie i przyczyny mobbingu……….. 5 1.1.1. Pojęcie mobbingu ………..5 1.1.2. Przyczyny mobbingu ………..12 1.2. Rodzaje i fazy mobbingu ………..14 1.3. Skutki mobbingu……….. 18 RozdziaL II Charakterystyka uczestników dzialan mobbingowych. 2.1. Ofiary mobbingu ………..24 2.2.Sprawcy mobbingu ………..27 2.3. Specyfika pracy w administracji samorzadowej……….. 32 Rozdział III Zapobieganie mobbingowi w miejscu pracy 3.1. Obowiazki pracodawcy z zakresu dzialan antymobbingowych……….. 46 3.2. Sposoby przeciwdziałania mobbingowi……….. 51 3.3. Regulacje prawne majace na celu przeciwdziałanie mobbingowi………..53 Rozdział IV Mobbing w administracji samorządowej na podstawie badan ankietowych 4.1. Zakres, metodyka i obiekt badan 56 4.2. Slowny i graficzny opis…

Wpływ misji firmy na jej spostrzeganie jako pierwszego miejsca pracy.

Przez administrator

Streszczenie……. 8 Rozdział 1. Kultura organizacyjna jako znaczacy atrybut kazdej organizacji. 1.1. Historia zainteresowania kultura organizacyjna……………. 9 1.2. Istota kultury organizacyjnej……………. 10 1.2.1.Definicja, cechy i skladniki kultury organizacyjnej……………. 10 1.2.2. Uwarunkowania kultury organizacyjnej……………. 13 1.2.3. Funkcje kultury organizacyjnej……………. 14 1.2.4. Proces formowania się kultury organizacyjnej……………. 16 1.3. Modele kultury organizacyjnej……………. 19 1.3.1. Model kliniczny Edgara Scheina……………. 19 1.3.2. Inne modele kultury organizacyjnej……………. 21 1.4. Kultura organizacyjna w firmach z branzy informatycznej i telekomunikacyjnej na przykładzie wybranych Case Study. 1.4.1. Hewlett-Packard. Etos pracy zespolowej i filozofia harmonijnego wzrostu. 1.4.2. IBM. Inwestycja w ludzi……………. 25 1.4.3. Polkomtel. Spójnosc strategii, kultury organizacji i…

Restrukturyzacja polskich przedsiebiorstw dystrybucyjnych branzy energetycznej.

Przez administrator

Wstęp………. 3 Rozdział 1. Restrukturyzacja przedsiębiorstwa. 1.1. Pojęcie restrukturyzacji………. 5 1.2. Istota restrukturyzacji………. 8 1.3. Przeslanki restrukturyzacji………. 16 1.4. Przebieg procesu restrukturyzacji………. 20 Rozdział 2. Rodzaje restrukturyzacji przedsiębiorstwa. 2.1. Kryteria podzialu restrukturyzacji………. 27 2.2. Restrukturyzacja prawna i wlasnosciowa………. 31 2.3. Restrukturyzacja zasobów materialnych i personalnych ………. 35 2.4. Restrukturyzacja organizacyjna………. 43 Rozdział 3. Przebieg procesu restrukturyzacji przedsiębiorstwa PGE Dystrybucja Lódz – Teren S.A. 3.1. Charakterystyka sektora elektroenergetycznego………. 48 3.2. Lokalizacja i zakres działalności przedsiębiorstwa………. 50 3.3. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa PGE Dystrybucja Lódz – Teren S.A. przed restrukturyzacja………. 55 3.4. Przebieg restrukturyzacji ………. 60 3.5. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa PGE Dystrybucja Lódz…

Rola menedzera w przedsiębiorstwie.

Przez administrator

Wstęp Rozdział 1. Teoretyczne ujecie zarządzania przedsiebiorstwem 1.1 Istota zarządzania 1.2 Funkcje zarządzania 1.3 Nowoczesne koncepcje zarządzania Rozdział 2. Charakterystyka skutecznego menedzera 2.1. Pojęcie menedzera 2.2. Cechy i umiejetnosci menedzera 2.4. Techniki i style kierowania pracownikami Rozdział 3. Praktyczne ujecie znaczenia menedzera w przedsiębiorstwie 3.1 Cel i metodologia badan 3.2 Analiza wyników badan 3.3 Wnioski z badan Zakończenie Bibliografia.