Kategoria: Pedagogika

Prace z dziedziny Pedagogikaa . Tematy, spisy treści, plany prac. Prace magisterskie, prace licencjackie jako gotowe wzory i przykładowe prace naukowe.

Zjawisko przemocy w rodzinie na przykładzie powiatu braniewskiego

Przez administrator

Wstęp…………..3 Rozdział I Przemoc od charakterystyki pojęć do uwarunkowań zjawiska 1.1. Istota przemocy…………..5 1.2. Formy i rodzaje przemocy w rodzinie…………..7 1.3. Skala zjawiska przemocy w rodzinie…………..12 1.4. Cykl przemocy w rodzinie…………..21 Rozdział II Przyczyny i skutki przemocy w rodzinie 2.1. Źródła przemocy w rodzinie…………..23 2.2. Charakterystyka sprawców i ofiar przemocy…………..28 2.3. Skutki przemocy w rodzinie…………..32 Rozdział III Metody zapobiegania i przeciwdziałania przemocy w rodzinie 3.1. Sposoby zapobiegania zjawisku przemocy w rodzinie…………..41 3.2. Prawo wobec przemocy w rodzinie…………..49 3.3. Instytucje przeciwdziałające przemocy w rodzinie…………..54 Rozdział IV Struktura przemocy w rodzinie w powiecie cieszyńskim 4.1. Metodologia badań…………..58…

Zjawisko przemocy w rodzinie na przykładzie powiatu brodnickiego

Przez administrator

Wstęp…………..3 Rozdział I Przemoc od charakterystyki pojęć do uwarunkowań zjawiska 1.1. Istota przemocy…………..5 1.2. Formy i rodzaje przemocy w rodzinie…………..7 1.3. Skala zjawiska przemocy w rodzinie…………..12 1.4. Cykl przemocy w rodzinie…………..21 Rozdział II Przyczyny i skutki przemocy w rodzinie 2.1. Źródła przemocy w rodzinie…………..23 2.2. Charakterystyka sprawców i ofiar przemocy…………..28 2.3. Skutki przemocy w rodzinie…………..32 Rozdział III Metody zapobiegania i przeciwdziałania przemocy w rodzinie 3.1. Sposoby zapobiegania zjawisku przemocy w rodzinie…………..41 3.2. Prawo wobec przemocy w rodzinie…………..49 3.3. Instytucje przeciwdziałające przemocy w rodzinie…………..54 Rozdział IV Struktura przemocy w rodzinie w powiecie cieszyńskim 4.1. Metodologia badań…………..58…

Zjawisko przemocy w rodzinie na przykładzie powiatu brzeskiego

Przez administrator

Wstęp…………..3 Rozdział I Przemoc od charakterystyki pojęć do uwarunkowań zjawiska 1.1. Istota przemocy…………..5 1.2. Formy i rodzaje przemocy w rodzinie…………..7 1.3. Skala zjawiska przemocy w rodzinie…………..12 1.4. Cykl przemocy w rodzinie…………..21 Rozdział II Przyczyny i skutki przemocy w rodzinie 2.1. Źródła przemocy w rodzinie…………..23 2.2. Charakterystyka sprawców i ofiar przemocy…………..28 2.3. Skutki przemocy w rodzinie…………..32 Rozdział III Metody zapobiegania i przeciwdziałania przemocy w rodzinie 3.1. Sposoby zapobiegania zjawisku przemocy w rodzinie…………..41 3.2. Prawo wobec przemocy w rodzinie…………..49 3.3. Instytucje przeciwdziałające przemocy w rodzinie…………..54 Rozdział IV Struktura przemocy w rodzinie w powiecie cieszyńskim 4.1. Metodologia badań…………..58…

Zjawisko przemocy w rodzinie na przykładzie powiatu brzeskiego

Przez administrator

Wstęp…………..3 Rozdział I Przemoc od charakterystyki pojęć do uwarunkowań zjawiska 1.1. Istota przemocy…………..5 1.2. Formy i rodzaje przemocy w rodzinie…………..7 1.3. Skala zjawiska przemocy w rodzinie…………..12 1.4. Cykl przemocy w rodzinie…………..21 Rozdział II Przyczyny i skutki przemocy w rodzinie 2.1. Źródła przemocy w rodzinie…………..23 2.2. Charakterystyka sprawców i ofiar przemocy…………..28 2.3. Skutki przemocy w rodzinie…………..32 Rozdział III Metody zapobiegania i przeciwdziałania przemocy w rodzinie 3.1. Sposoby zapobiegania zjawisku przemocy w rodzinie…………..41 3.2. Prawo wobec przemocy w rodzinie…………..49 3.3. Instytucje przeciwdziałające przemocy w rodzinie…………..54 Rozdział IV Struktura przemocy w rodzinie w powiecie cieszyńskim 4.1. Metodologia badań…………..58…

Wspieranie rozwoju dziecka zdolnego w wieku wczesnoszkolnym

Przez administrator

Wstep………..3 Rozdzial I Dziecko zdolne w literaturze przedmiotu 1.1. Pojecie zdolnosci, talentów, inteligencji………..5 1.2. Rodzaje uzdolnien………..11 1.3. Charakterystyka dziecka uzdolnionego………..13 1.4. Czynniki sprzyjajace rozwojowi zdolnego dziecka………..15 Rozdzial II Rozwój dziecka w wieku wczesnoszkolnym, warunki rozwoju 2.1. Rozwój intelektualny………..18 2.2. Rozwój spoleczno-emocjonalny………..27 2.3. Szkola jako instytucja sprzyjajaca rozwojowi dziecka………..31 2.4. Rola nauczyciela w perspektywie rozwoju dziecka………..37 Rozdzial III Metodologiczne zalozenia badan wlasnych 3.1. Procedury pisania projektu………..41 3.2. Cele projektu edukacyjnego………..52 3.3. Adresaci projektu, miejsce realizacji………..54 3.4. Dzialania projektowe………..55 3.5. Podsumowanie projektu………..57 Zakonczenie………..58 Bibliografia………..59 Aneks………..61

Dzialania pomocnicze dla osób niepelnosprawnych prowadzone przez gmine X

Przez administrator

Wstep Czesc teoretyczna I Osoba niepelnosprawna 1. Pojecie i rodzaje niepelnosprawnosci 2. Charakterystyka niepelnosprawnosci………. 8 2.1 Niepelnosprawnosc sensoryczna………. 8 2.2 Niepelnosprawnosc fizyczna ……….11 2.3 Niepelnosprawnosc psychiczna………. 15 2.4 Niepelnosprawnosc zlozona ……….25 II Specyfika dzialan dotyczacych osób niepelnosprawnych w gminie X 1.Organizacja dzialan w sprawach osób niepelnosprawnych ……….27 2.Panstwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepelnosprawnych………. 28 3.Rehabilitacja osób niepelnosprawnych ……….32 3.1 Pojecie i zakres rehabilitacji………. 32 3.2 Systemy organizacyjne rehabilitacji………. 35 4.System edukacji osób niepelnosprawnych ……….37 5.Znaczenie integracji dzieci niepelnosprawnych ze sprawnymi ……….40 6.Znaczenie instytucji poradnictwa zawodowego w procesie pomocy osobie niepelnosprawnej………. 42 7.Zatrudnianie i praca osób niepelnosprawnych ……….43 Czesc metodologiczna III Metodologiczne…

Rola rodzica w rozwijaniu zdolnosci i zainteresowan dzieci

Przez administrator

Wstep………6 Rozdzial I Teoretyczne podstawy pracy. 1.1 Pojecie zdolnosci i zainteresowan na podstawie literatury przedmiotu………9 1.2 Rodzaje zdolnosci i zainteresowan dzieci………14 1.3 Czynniki wplywajace na rozwój zainteresowan i zdolnosci u dziecka………18 1.4 Znaczenie ksztaltowania zainteresowan i zdolnosci w rozwoju dziecka………23 Rozdzial II Metodologia badan wlasnych 2.1 Przedmiot i cel badan………25 2.2 Problemy i hipotezy badawcze………27 2.3 Metody, techniki i narzedzia badawcze………29 2.4 Charakterystyka srodowiska badawczego………31 2.5 Organizacja badan wlasnych………35 Rozdzial III Problematyka pracy w swietle badan wlasnych. 3.1 Zdolnosci i zainteresowania przejawiane przez dzieci………36 3.2 Wplyw rodzica na rozwój zainteresowan i zdolnosci u dziecka………39 3.3 Rozpoznanie zdolnosci i zainteresowan dzieci…

Alkoholizm i jego wplyw na funkcjonowanie rodziny

Przez administrator

Wstep…………4 Rozdział I Alkoholizm jako choroba 1.1. Pojęcie alkoholizmu………… 6 1.2. Fazy rozwoju choroby alkoholowej………… 9 1.3. Uzależnienie a problemy zdrowotne………… 18 1.4. Alkoholizm i jego skala w Polsce………… 21 Rozdział II Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze 2.1. Pojęcie rodziny …………28 2.2. Funkcje i rola rodziny………… 32 2.3. Wiezi w rodzinie i ich znaczenie wobec rozwoju dziecka………… 36 2.4. Problemy w funkcjonowaniu rodziny i ich wplyw na zycie dzieci …………40 2.5. Charakterystyka Doroslych Dzieci Alkoholików …………43 Rozdział III Metodologia badan wlasnych 3.1. Problemy badawcze i cel pracy …………49 3.2. Metody, techniki, narzedzia badawcze………… 51 3.3. Teren i organizacja badan………… 53 3.4. Charakterystyka…

Zjawisko prostytucji jako przykład patologii społecznej w opinii społeczności internetowej

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Prostytucja jako patologia w świetle literatury przedmiotu 1.1. Pojęcie patologii 1.2. Pojęcie prostytucji i jej rodzaje 1.3. Historia prostytucji 1.3.1. Prostytucja w starożytności 1.3.2. Rozwój prostytucji w średniowieczu 1.3.3. Prostytucja w epoce renesansu 1.3.4. Rozkwit prostytucji w XVII i XVIII wieku 1.3.5. Rozpusta i pruderia w XIX i XX wieku 1.4. Prostytucja XXI wieku Rozdział II Etiologia i prawne regulacje zjawiska prostytucji 2.1. Czynniki sprzyjające wkroczeniu na ścieżkę prostytucji 2.2. Zagrożenia i skutki wynikające z uprawiania prostytucji 2.3. Prawne regulacje prostytucji 2.4. Przymusowa prostytucja i handel żywym towarem 2.5. Profilaktyka i resocjalizacja Rozdział III Metodologia badań własnych…

Wpływ rozwoju cywilizacyjnego na mowę dzieci w wieku od 6 do 9 roku życia

Przez administrator

Wstęp ………..4 Rozdział I Mowa dziecka w wieku 6-9 lat w ujęciu teoretycznym Wprowadzenie……….. 6 1. Pojęcie mowy……….. 6 2. Etapy rozwoju mowy……….. 9 3. Zaburzenia mowy u dzieci w wieku 6-9 lat……….. 13 Podsumowanie ………..17 Rozdział II Oddziaływanie rozwoju cywilizacyjnego na mowę dziecka Wprowadzenie ………..18 1. Rozwój cywilizacyjny jako istotny czynnik zaburzeń mowy u dzieci w wieku 6-9 lat ………..18 2. Telewizja a negatywny rozwój mowy ………..20 3. Komputer a zaburzenia mowy ………..25 Podsumowanie……….. 26 Rozdział III Metodologiczne podstawy badań własnych Wprowadzenie ………..27 1. Przedmiot i cel badań ………..27 2. Problemy badawcze i hipotezy ………..28 3. Zmienne i wskaźniki…

Motywacja do osiągnięć a radzenie sobie ze stresem

Przez administrator

Wprowadzenie Rozdział 1 Podstawy teoretyczne 1.1. Problematyka motywacji osiągnięć 1.2. Problematyka stresu Rozdział 2 Metodologiczne podstawy badań własnych 2.1. Problem i pytanie badawcze 2.2. Hipotezy 2.3. Zastosowane metody 2.4. Opis badanej grupy Rozdział 3 Interpretacja wyników badań własnych 3.1. Wyniki badań motywacji osiągnięć i radzenia sobie ze stresem 3.2. Analiza korelacji między motywacją osiągnięć a strategiami radzenia sobie ze stresem 3.3. Dyskusja Zakończenie Bibliografia Spis tabel Spis rysunków

Wspieranie dzieci z autyzmem w klasach 1-3 w środowisku miejskim w opiniach rodziców

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Dziecko z autyzmem w świetle wybranej literatury 1.1. Autyzm – analiza teoretyczna 1.2. Dziecko z autyzmem – charakterystyka 1.3. Rodzicielstwo osób mających dziecko z autyzmem Rozdział II Wsparcie dziecka z autyzmem 2.1. Dziecko autystyczne w środowisku szkolnym 2.2. Wspieranie dziecka z autyzmem 2.3. Wybrane metody wykorzystywane w terapii z dzieckiem z autyzmem Rozdział III Metodologia badań własnych 3.1. Cel i przedmiot badań 3.2. Problemy i hipotezy badawcze 3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze 3.4. Dobór próby badawczej Rozdział IV Wspieranie dzieci w klasach 1-3 z autyzmem w środowisku miejskim w opiniach rodziców – analiza badań własnych 4.1.…

Postawy rodzicielskie a system wartości wśród studentów

Przez administrator

Wprowadzenie Rozdział 1 Problematyka postaw rodzicielskich i wartości w teoriach psychologicznych 1.1. Postawy rodzicielskie a środowisko rodzicielskie 1.2. Wartości w ujęciu psychologicznym 1.2.1. Pojęcie i koncepcje wartości 1.2.2. Teoria wartości m. Rokeacha 1.2.3. Typologia wartości 1.2.4. Wartości a funkcjonowanie osobowości 1.3. Postawy rodzicielskie a kształtowanie się systemu wartości Rozdział 2 Metodologiczne podstawy badań 2.1. Problematyka pracy 2.2. Hipotezy badawcze 2.3. Narzędzia badawcze 2.4. Organizacja badań Rozdział 3 Prezentacja wyników badań własnych i ich interpretacja 3.1. Percepcja postaw rodzicielskich i system wartości badanych 3.2. Analiza związków między percepcją postaw rodzicielskich a systemem wartości badanych 3.3. Dyskusja Zakończenie Bibliografia Spis tabel Spis…

Znaczenie terapii zajęciowej dla niepełnosprawnych podopiecznych z ubezwłasnowolnieniem sądowym realizowanej na warsztatach terapii zajęciowej

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Ubezwłasnowolnienie osoby dorosłej I.1 Sens ubezwłasnowolnienia I.2 Ubezwłasnowolnienie w przepisach prawa I.3 Pojęcie opiekuna prawnego i sprawowania opieki I.4 Obowiązki wynikające ze sprawowania opieki nad osobą ubezwłasnowolnioną Rozdział II Niepełnosprawność jako problem społeczny II.1 Definicje niepełnosprawności na podstawie literatury przedmiotu II.2 Rola i zadania Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych II.3 Funkcjonowanie Warsztatu Terapii Zajęciowej II.4.Znaczenie rodziny w rehabilitacji II.5.Wsparcie instytucji i środowiska lokalnego w readaptacji Rozdział III Metodologiczne podstawy badań własnych III.1 Przedmiot i cel badań III.2 Problem badawczy III.3 Hipotezy badawcze III.4 Zmienne, wskaźniki oraz ich mierniki III.5 Metody, techniki, narzędzia badawcze III.6 Charakterystyka terenu i…

Rola gier i zabaw w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym w opinii nauczycieli i rodziców podopiecznych Przedszkola XYZ

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Fazy rozwojowe dziecka na podstawie literatury tematu 1.1. Rozwój dziecka, podstawowe pojęci 1.2. Pojęcie rozwoju w innych subdyscyplinach naukowych 1.3. Typologia rozwoju 1.4. Zmiany rozwojowe- zależności i przyczyny 1.5. Podział życia na poszczególne stadia rozwojowe 1.6. Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym… Rozdział II Gry i zabawy edukacyjne a rozwój dziecka w wieku przedszkolnym 2.1. Pojęcie gier i zabaw 2.2. Rola zabaw na rozwój ogólny dziecka w wieku przedszkolnym 2.3. Formy gier i zabaw dydaktycznych 2.4. Wpływ nauczyciela na rozwój dziecka w wieku przedszkolnym Rozdział III Metodologia badań własnych 3.1. Cel badań pedagogicznych 3.2. Problemy i hipotezy 3.3.…

Rola komunikacji niewerbalnej w procesie porozumiewania się

Przez administrator

Wstęp…………. 3 Rozdział I Objaśnienia ogólne 1. Przegląd literatury przedmiotu…………. 4 2. Ustalenia terminologiczne…………. 6 Rozdział II Komunikacja werbalna a niewerbalna 1. Elementy składowe poprawnego komunikatu………….10 1.1. Schemat Romana Jakobsona………….10 2. Funkcja konkretnego komunikatu, przykłady zastosowania………….14 3. Obopólne zasady komunikatów niewerbalnych…………. 15 Rozdział III Opis wybranej metody współczesnego komunikatu niewerbalnego 1. Terminologia słowa emotikon………….17 2. Zalety i wady komunikacji niewerbalnych oraz współczesnych emotikonów…………. 17 Podsumowanie………….19 Bibliografia…………. 20 Rozwiązanie skrótów…………. 21 Spis zdjęć………….21

Ocena wpływu sytuacji rodzinnej na zaburzenia w zachowaniu dziecka

Przez administrator

Wstęp………4 Rozdział I. Problem niepowodzeń szkolnych dzieci w literaturze naukowej. 1.Definicje podstawowych pojęć………7 2.Klasyfikacja przyczyn niepowodzeń szkolnych uczniów………10 2.1.Przyczyny społeczno-ekonomiczne………10 2.2.Przyczyny biopsychiczne………12 2.3.Przyczyny dydaktyczne………14 Rozdział II. Wpływ funkcjonowania rodziny na powodzenia szkolne dzieci. 1.Rodzina jako środowisko społeczno- wychowawcze………18 1.1. Pojęcie rodziny w literaturze………18 1.2. Funkcje rodziny ………20 1.3. Rodzina i jej oddziaływanie społeczno- wychowawcze………21 2. Definicja choroby alkoholowej………22 3.Wpływ alkoholizmu rodziców na rozwój ich potomstwa………24 4.Postawa dzieci wobec alkoholizmu rodziców………26 5.Wpływ alkoholizmu na więzi rodzinne………27 6.Wpływ choroby alkoholowej rodziców na osiągnięcia szkolne dzieci………30 7.Definicja i rodzaje bezrobocia………33 8. Skutki wynikające z bezrobocia………36 Rozdział III. Metodologia badań własnych 1. Przedmiot i…

Wpływ Internetu i gier komputerowych na rozwój psychofizyczny dzieci w wieku wczesnoszkolnym

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Internet i gry komputerowe w świetle literatury naukowej 1.1. Określenie pojęć „ Internet” oraz „ gry komputerowe” w świetle literatury 1.2. Zarys historyczny rozwoju Internetu oraz gier komputerowych 1.3. Charakterystyka gier komputerowych 1.4. Pozytywne i negatywne znaczenie Internetu oraz gier komputerowych 1.5. Uzależnienia od Internetu i gier komputerowych Rozdział II Rozwój psychofizyczny dziecka w wieku wczesnoszkolnym 2.1. Definicja terminu „ rozwój psychofizyczny” w świetle literatury przedmiotu 2.2. Rozwój psychofizyczny dziecka od 6 do 10 roku życia 2.3. Uwarunkowania rozwoju psychofizycznego 2.4. Czynniki hamujące i zaburzające rozwój psychofizyczny dziecka Rozdział III Internet i gry komputerowe w aspekcie rozwoju…

Wypełnianie roli opiekuna zastępczego przez osoby starsze na wybranych przykładach

Przez administrator

Rozdział 1. Uzasadnienie wyboru tematu Definicja opieki Definicja pomocy Okres starości i problemy z nim związane Samotność i jej konsekwencje Potrzeby osób w wieku senioralnym Rozdział 2. Cele poznawcze i praktyczne Cele poznawcze Cele praktyczne Zasady gromadzenia informacji. Rozdział 3. Oddział Rejonowy Polskiego Czerwonego Krzyża Rozdział 4. Działalność Polskiego Czerwonego Krzyża Usługi opiekuńcze realizowane przez opiekunki PCK Opiekunka osób starszych – zadania, kompetencje Rozdział 5. Wybrane instytucje wsparcia społecznego seniorów Wnioski Jednolity system szkoleń opiekunek Bibliografia Aneksy

Wiedza rodziców na temat pomocy pedagogiczno- psychologicznej

Przez administrator

Wstęp. Rozdział I. Postawy rodziców wobec dzieci z perspektywy doswiadczen ich wlasnego dziecinstwa . 1. Dziecinstwo jako nosnik wychowania………… 8 2. Odpowiedzialne rodzicielstwo. Postawy wobec dzieci………… 15 3. Dziecinstwo rodziców matryca dziecinstwa ich dzieci………… 22 Rozdział II. Zalozenia, przebieg i organizacja badan wlasnych. 1. Cel pracy, problematyka badawcza, hipotezy robocze, zmienne………… 37 2. Metody, techniki i narzedzia badawcze………… 42 3. Charakterystyka badanej populacji………… 48 Rozdział III. Struktura rodziny. Postawy rodzicielskie. Metody wychowawcze stosowane dawniej i dzis w świetle badan wlasnych 1. Struktura rodziny funkcjonujaca dawniej i obecnie………… 57 2. Znaczenie roli i pozycji matki i ojca w percepcji rodziców i…

Tolerancja jako wartość edukacyjna i wychowawcza w młodym wieku szkolnym

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Definicyjne ujecia tolerancji 1.1.Typologia tolerancji i jej definicyjne ujecia………… 4 1.2. Tolerancja w świetle prawa…………17 1.3. Tolerancja wśród osób znaczacych w rodzinie…………23 1.4. Tolerancja w róznych placówkach opiekunczo wychowawczych w tym szkole…………28 1.5. Tolerancja w srodowisku społecznym w grupie rówiesniczej dziecka…………32 Rozdział II Wskazniki tolerancji 2.1. Objawy i przyczyny nietolerancji wśród dzieci…………36 2.2. Skutki braku nietolerancji wśród dzieci…………38 Rozdział III Proces opiekuńczo – wychowawczy w dobie XXI wieku 3.1. Rodzina a wychowanie dla tolerancji…………41 3.2. Szkoła jako środowisko wychowujace…………44 3.3. Znaczenie środowiska społecznego w procesię wychowania…………48 3.4. Rola grupy rówiesniczej w procesię wychowania…………50 Rozdział IV Metodologia badan wlasnych…

Rola zabawy i jej wpływ na rozwój dziecka w wieku przedszkolnym

Przez administrator

Wstęp. Rozdział I Zabawa w świetle literatury przedmiotu. 1.1 Pedagogika zabawy w pracy z dziećmi wieku przedszkolnym. 1.2. Zabawa a cechy dziecięcości. 1.3. Rola i funkcje zabawy. 1.4. Rodzaje zabaw dzieci w wieku przedszkolnym. 1.5. Organizacja i kierowanie zabawą. Rozdział II Założenia metodologiczne badań. 2.1. Przedmiot i cele badań. 2.2.Problemy badawcze. 2.3. Hipotezy badawcze. 2.4. Metody, techniki i narzędzia badań. 2.5. Dobór terenu i próby badawczej. 2.6. Organizacja i przebieg badań. Rozdział III Analiza wyników badań własnych. 3.1. Sposoby zachęcania przez nauczyciela dzieci do podejmowania zabaw. 3.2. Zabawy najczęściej organizowane przez nauczycieli w grupie przedszkolnej. 3.3. Rodzaje i formy zabaw…

Agresja dzieci i młodzieży.

Przez administrator

Wykaz skrótów ………. 3 Literatura ………. 5 Wstęp ……….15 Rozdział I. Charakterystyka wieku szkolnego dzieci i młodzieży 1. Istotne elementy rozwoju dzieci i młodzieży ………. 18 2. Szkoła jako środowisko edukacyjno-wychowawcze ………. 25 Rozdział II. Pojęcie agresji i jej przejawy w szkole 1. Pojęcie agresji ………. 30 2. Zachowania agresywne u dzieci i młodzieży w szkole ……….41 Rozdział III. Przyczyny agresji u dzieci i młodzieży szkolnej 1. Zaburzenia rozwoju osobowości………. 45 2. Niedomogi wychowania w rodzinie i szkole………. 50 3. Wpływ mass-mediów ………. 63 Rozdział IV. Problem przeciwdziałania zjawisku agresji w szkole 1. Zadania rodziny i szkoły w przeciwdziałaniu lękowi…

Rola gier i zabaw dydaktycznych

Przez administrator

Wstęp…………6 Rozdział 1.Działalność pedagogiczna przedszkola w świetle literatury 1.1 Przedmiot i cele pedagogiki przedszkolnej……….7 1.2 Zadania pedagogiki przedszkolnej………….9 1.3 Proces wychowania w przedszkolu………….12 1.4 Podstawowe metody pracy wychowawczej w przedszkolu……….13 1.5 Środki dydaktyczne w wychowaniu przedszkolnym………15 1.6 Rola gier i zabaw w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym……….18 Rozdział 2. Metodologia badań własnych 2.1 Przedmiot i cel badań………..22 2.2 Problemy i hipotezy badawcze………24 2.3 Metody, techniki i narzędzia badawcze……….26 2.4 Teren i organizacja badań, charakterystyka grupy badawczej………34 Rozdział 3. Analiza wyników badań własnych 3.1 Rodzaje zabaw dominujących w grupie – ich spontaniczność…………35 3.2. Rodzaje zabaw organizowanych w przedszkolu i ich wykorzystywanie…