Przystosowanie uczniów pełnosprawnych do funkcjonowania w szkole integracyjnej z uczniami niepełnosprawnymi

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator

Wstęp………4

Rozdział I.
Edukacja integracyjna.

1.1. System kształcenia integracyjnego – ustalenia terminologiczne………6
1.1.1. Proces nauczania dzieci niepełnosprawnych umysłowo………10
1.2. Warunki skuteczności integracyjnego systemu kształcenia………12
1.3. Zalety i wady kształcenia integracyjnego………14
1.4. Zadania nauczyciela wspomagającego w placówce integracyjnej………15
1.5. Formy zajęć w kształceniu integracyjnym………16


Rozdział II.
Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych.

2.1. Edukacja włączająca w kształceniu integracyjnym………22
2.2. Specjalne potrzeby edukacyjne………25
2.3. Niepełnosprawność edukacyjna uczniów………28
2.4. Efekty integracyjnego kształcenia niepełnosprawnych………32
2.5. Prawne podstawy kształcenia uczniów niepełnosprawnych………35


Rozdział III.
Metodyka badań własnych.

3.1. Cel i przedmiot badań………37
3.2. Przedmiot i cel badań………37
3.3. Problemy badawcze………38
3.4. Hipotezy badawcze ………39
3.5. Metody, techniki i narzędzia badawcze………41
3.6. Dobór terenu i próby badawczej………43
3.7. Organizacja i przebieg badań ………45


Rozdział IV.
Analiza wyników badań własnych.

4.1. Wiedza uczniów pełnosprawnych na temat niepełnosprawności………48
4.2. Poziom wiedzy uczniów pełnosprawnych odnośnie funkcjonowania w szkole uczniów niepełnosprawnych………54
4.3. Czynniki wpływające na relacje między uczniami pełnosprawnymi niepełnosprawnymi………60
4.4. Źródła zdobywania wiedzy na temat niepełnosprawności uczniów………66
4.5. Postawy uczniów pełnosprawnych wobec uczniów niepełnosprawnych………69


Podsumowanie i wnioski ………77
Bibliografia ………80
Spis tabel ………83
Spis wykresów………85
Aneks/Załączniki ………86