Psychospołeczne funkcjonowanie rodziny z dorosłym dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie
5 marca 2019
Wstęp …………1
Rozdział I.
Sytuacja rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
1.1 Dziecko niepełnosprawne a funkcjonowanie rodziny………… 4
1.2. Problemy psychospołeczne rodziny dziecka niepełnosprawnego………… 9
1.3 Klasyfikacja postaw rodziców dzieci z niepełnosprawnością według M.D.Sheridan………… 15
Rozdział II.
Charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej
2.1. Niepełnosprawność intelektualna – zakres pojęcia, etiologia, klasyfikacja …………19
2.1.1. Rozwój pojęcia upośledzenia umysłowego………… 19
2.1.2. Przyczyny niepełnosprawności intelektualnej …………22
2.1.3. Klasyfikacja osób upośledzonych umysłowo …………28
Rozdział III.
Dorosła osoba z niepełnosprawnością intelektualną w społeczeństwie
3.1 Dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną …………40
3.1.1 Dorosłość w podejściach systemowo-ekologicznych………… 45
3.1.2 Zachowania przystosowawcze oraz wsparcie udzielane osobom niepełnosprawnym intelektualnie i ich rodzinom …………52
3.1.3 Funkcjonowanie w przestrzeni społecznej …………59
Rozdział IV.
Metodologia badań własnych.
4.1. Przedmiot i cel badań …………62
4.2 Problem badawczy …………62
4.3 Metody, techniki i narzędzia badawcze………… 63
Rozdział V
Analiza przypadku.
5.1 Uzasadnienie wyboru przypadku do badań. Identyfikacja problemu………… 67
5.2 Geneza i dynamika zjawiska………… 68
5.3 Prognozy …………70
5.4 Propozycje rozwiązań, wdrażanie oddziaływań, efekty 71
Zakończenie …………76
Bibliografia…………79
Pobierz, wysyłając SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505Wpisz otrzymany kod : |
---|