Kategoria: Public Relations

Prace z dziedziny Public Relations . Tematy, spisy treści, plany prac. Prace magisterskie, prace licencjackie jako gotowe wzory i przykładowe prace naukowe.

Proces przechodzenia na ksiegi rachunkowe na przykładzie firmy XYZ.

Przez administrator

Wstęp………4 Rozdział I. Formy i zasady opodatkowania jednostek gospodarczych ………6 1.1 Podstawy prawne działalności gospodarczej 1.2 Opodatkowanie jednostek gospodarczych 1.3 Obowiazek prowadzenia podatkowej ksiegi przychodów i rozchodów 1.4 Obowiazek zakladania i prowadzenia ksiag rachunkowych Rozdział II. Zasady prowadzenia ewidencji w podatkowej ksiedze przychodów i rozchodów………33 2.1 Zasady prowadzenia podatkowej ksiegi przychodów i rozchodów 2.2 Budowa podatkowej ksiegi przychodów i rozchodów 2.3 Ewidencje i rejestry zwiazane z podatkowa księga przychodów i rozchodów 2.4 Zamkniecie podatkowej ksiegi przychodów i rozchodów Rozdział III. Proces przeksztalcenia podatkowej ksiegi przychodów i rozchodów na ksiegi rachunkowe………63 3.1 Podstawa prawna prowadzenia ksiag rachunkowych 3.2 Okreslenie polityki rachunkowej…

Charakterystyka i klasyfikacja rozrachunków w rachunkowości.

Przez administrator

Wstęp ……….3 Rozdział I. Istota i klasyfikacja rozrachunków ……….4 1.1. Pojęcie rozrachunków 1.2. Rozrachunki z odbiorcami i dostawcami 1.3. Rozrachunki publiczno-prawne 1.4. Rozrachunki z pracownikami 1.5. Pozostale rozrachunki 1.6. Odpisy aktualizujace rozrachunki Rozdział II. Zasady dokumentowania i ewidencja poszczególnych grup rozrachunków dotyczacych działalności gospodarczej……….24 2.1. Wprowadzenie 2.2. Ewidencja rozrachunków z odbiorcami i dostawcami 2.3. Ewidencja rozrachunków z instytucjami publiczno-prawnymi 2.4. Ewidencja rozrachunków z pracownikami 2.5. Ewidencja innych rozrachunków dotyczacych działalności gospodarczej 2.6. Ewidencja odpisów aktualizujacych rozrachunki Rozdział III. Wycena i rejestracja stwierdzonych róznic inwentaryzacyjnych w skladnikach majatkowych w firmie……….58 3.1. Podstawowe zagadnienia z zakresu inwentaryzacji 3.2. Charakterystyka firmy 3.3. Analiza…

Rachunkowość budżetowa na przykładzie jednostki X OHP dzialajacej na terenie województwa malopolskiego za lata 2004 – 2006.

Przez administrator

Wstęp………4 Rozdział I Charakterystyka sektora finansów publicznych w Polsce 1.1 Charakterystyka sektora finansów publicznych………5 1.2 Zadania podmiotów sektora publicznego………12 1.3 Budżet państwa, a budżet samorządu terytorialnego………15 1.4 Klasyfikacja budżetowa………21 Rozdział IIRachunkowość jednostki budżetowej 2.1 Podstawowe zasady rachunkowosci jednostek budżetowych………29 2.2 Zakladowy plan kont………33 2.3 Dochody i wydatki jednostki budżetowej………45 2.4 Ustalanie i rozliczanie wyniku finansowego………51 2.5 Charakterystyka i zasady sprawozdawczosci jednostki budżetowej………56 Rozdział III Wykorzystanie zasobów na przykładzie jednostki budżetowej X OHP 3.1 Cele i zasady funkcjonowania jednostki………62 3.2 Podstawowe sprawozdania jednostki za lata 2004 – 2006………66 3.3 Analiza dochodów i wydatków jednostki budżetowej………70 Zakończenie………75 Bibliografia………76 Spis schematów i tabel………77

Rozrachunki z pracownikami na przykładzie Gimnazjum .

Przez administrator

Wstęp ……… 4 Rozdział I. Istota i pojecie rozrachunków z pracownikami 1. Ogólna charakterystyka rozrachunków z pracownikami ……… 5 2. Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń ……… 6 3. Rozrachunki z tytułu podrózy sluzbowych pracowników……… 7 4. Rozrachunki z pracownikami z tytułu Zakladowego Funduszu Swiadczen Socjalnych ……… 9 5. Ochrona zdrowia nauczycieli oraz doksztalcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli ……… 13 6. Zaliczki dla pracowników ……… 15 7. Oprawy emerytalne, rentowe, posmiertne ……… 16 Rozdział II. Rozrachunki z pracownikami z tytułu wynagrodzen 1. Wynagrodzenia nauczycieli ……… 17 2. Dodatki socjalne dla nauczycieli ……… 20 3. Wynagrodzenie pracowników niepedagogicznych ……… 21 4. Wynagrodzenie za…

Analiza przeslanek wyboru formy opodatkowania działalności gospodarczej (małych przedsiebiorców).

Przez administrator

Wstęp………4 Rozdział I Istota i podstawy prawne działalności gospodarczej 1.1 Klasyfikacja podmiotów prowadzacych dzialalnosc gospodarcza ………7 1.1.1 Formy prawno-organizacyjne prowadzacych dzialalnosc gospodarcza 1.1.2 Klasyfikacja podmiotów prowadzacych dzialalnosc gospodarcza. 1.2 Podstawy prawne funkcjonowania małych i srednich przedsiebiorców w Polsce………17 1.3 Wymagania formalno-prawne zalozenia działalności gospodarczej………20 1.3.1 Zalozenie jednoosobowej działalności gospodarczej………20 1.3.2 Rejestracja spółek handlowych……… ………25 Rozdział II Zryczaltowane formy opodatkowania i ich miejsce w polskim systemie podatkowym 2.1.Karta podatkowa ………30 2.1.1Zakres opodatkowania karta podatkowa………31 2.1.2Warunki uzyskania i korzystania z karty podatkowej………31 2.2. Ryczalt ewidencjonowany ………33 2.2.1 Ryczalt ewidencjonowany………34 2.2.2 Stawki ryczaltu od przychodów ewidencjonowanych ………35 2.2.3 Korzysci i obowiazki podatnika opodatkowanego…

Amortyzacja podatkowa środków trwałych oraz wartosci materialnych na tle amortyzacji bilansowej.

Przez administrator

Wstęp………3 Rozdział 1 Środki trwale………5 1.1 Pojęcie środków trwałych w prawie bilansowym 1.2 Pojęcie środków trwałych w prawie podatkowym 1.3 Podstawowe róznice w definiowaniu środków trwalych 1.4 Ustalenie wartosci poczatkowej środków trwalych 1.5 Zmiana wartosci poczatkowej środków trwalych Rozdział 2 Wartosci niematerialne i prawne………23 2.1 Pojęcie wartosci niematerialnych i prawnych 2.2 Wartosci niematerialne i prawne w ujęciu ustawy o rachunkowosci 2.3 Wartosci niematerialne i prawne w ujęciu podatkowym 2.4 Róznice w okreslaniu wartosci niematerialnych i prawnych pomiedzy prawem bilansowym a ustawami o podatku dochodowym Rozdział 3 Amortyzacja środków trwalych………32 3,1 Amortyzacja ksiegowa środków trwalych 3.2 Amortyzacja podatkowa środków trwalych 3.3…

Wartosci poznawcze i specyfika rachunkowosci rolnej na podstawie danych indywidualnego gospodarstwa rolnego

Przez administrator

Wstęp………….4 Rozdział 1. Rola rachunkowosci w funkcjonowaniu podmiotów 1.1. Pojęcie rachunkowosci i podstawy prawne…………. 6 1.2. Podstawowe pojęcia stosowane w rachunkowosci finansowej…………. 11 1.3. Rachunkowość finansowa a rachunkowosc zarzadcza ………….17 1.4. Dokumentacja zdarzen gospodarczych………….22 Rozdział 2. Charakterystyka rachunkowosci rolnej. 2.1. Wykorzystanie rachunkowosci w gospodarstwie rolnym………….27 2.2. Zasady prowadzenia rachunkowosci w gospodarstwie rolnym ………….32 2.3. Wykorzystanie MSR w działalności rolniczej…………. 38 2.4. Zalety i wady wykorzystywania rachunkowosci w rolnictwie…………. 42 Rozdział 3. Charakterystyka działalności rolniczej. 3.1. Istota działalności rolniczej…………. 48 3.2. Uwarunkowania rozwoju rolnictwa w Polsce…………. 53 3.3. Elementy analizy zasobów i organizacji produkcji w gospodarstwie rolnym…………. 57 3.4. Podstawowe pojęcia…

Analiza rozwiazan franczyzowych w prowadzeniu działalności gospodarczej na przykładzie McDonald

Przez administrator

Wstęp Rozdział 1. Istota i znaczenie franczyzy 1.1 Historia franczyzy………..6 1.2 Istota franczyzy……….. 7 1.3 Rodzaje franczyzy……….. 9 1.4 Korzysci z franczyzy jako formy prowadzenia działalności gospodarczej……….. 11 Rozdział 2. Franczyza w prawie europejskim i polskim 2.1 Regulacje prawne dotyczace franczyzy w Unii Europejskiej……….. 13 2.2 Regulacje prawne dotyczace franczyzy w Polsce……….. 15 2.3 Umowa franczyzowa……….. 17 Rozdział 3. Franczyza w Polsce na przykładzie McDonald’s 3.1 Rozwój franczyzy w Polsce……….. 20 3.2 Przyklad franczyzy na podstawie firmy McDonald’s……….. 30 3.2.1 Skladowe franczyzy McDonald`s……….. 30 3.2.2 System franczyzowy McDonald`s……….. 31 3.2.3 Kwalifikacje wymagane od franczyzobiorców……….. 31 3.2.4 Inwestycja franczyzobiorcy……….. 32 3.2.5…

Gospodarstwo domowe jako podmiot współczesnego rynku.

Przez administrator

Wstęp…………3 Rozdział 1. Gospodarstwo domowe – charakterystyka…………3 1.1 Historia powstania gospodarstwa domowego 1.2 Klasyfikacja gospodarstw domowych 1.3 Funkcja i cele gospodarstw domowego 1.4 Miejsce rola gospodarstwa domowego we wspólczesnej gospodarce 1.5 Determinanty zachowan ekonomicznych gospodarstw domowych Rozdział 2. Gospodarstwo domowe – zalozenia, sfera działania , podmiot rynku…………27 2.1 Konsumpcja gospodarstw domowych jako jedna z funkcji ekonomicznych 2.2.Gospodarstwa domowe – sfera wydatków i dochodów 2.3 Oszczedzanie w teoriach dochodowych i cyklu zycia 2.4 Gospodarstwo domowe jako podmiot rynku 2.5 Budżet gospodarstwa domowego Rozdział 3. Zarządzanie finansami gospodarstw domowych……..56 3.1 Pojęcie, cele i zasady zarządzania finansami gospodarstw domowych………… 3.2 Zarządzanie budżetem 3.3…

Wpływ systemu motywacyjnego na efektywnosc organizacji na przykładzie przedsiębiorstwa gminna spóldzielnia – XYZ

Przez administrator

Wstęp……….4 Rozdział 1. Motywowanie jako instrument oddzialywania. 1.1. Istota i rodzaje motywacji……….5 1.2. Motywowanie jako funkcja zarządzania……….9 1.3. Modele motywacji……….16 1.4. Teorie motywacji a potrzeby pracowników……….22 1.5. Instrumenty pobudzania motywacji……….28 Rozdział 2. Czynniki motywujace pracowników. 2.1. Placa jako srodek motywacji……….31 2.2. Społeczne uwarunkowania efektywnosci plac……….34 2.3. Wpływ kadry kierowniczej na potrzeby procesu motywowania……….36 2.4. Nagrody i kary ……….41 2.5 Nowoczesne koncepcje motywowania……….46 Rozdział 3. Motywowanie pracowników w przedsiębiorstwie GS – XYZ. 3.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa……….52 3.2. Motywowanie pracowników w GS – XYZ……….54 3.3. Analiza badan ankietowych ……….56 3.3.1. Charakterystyka badanej próbki ……….56 3.3.2. Ocena systemu motywacyjnego w badanym przedsiębiorstwie……….58 Zakończenie……….60 Bibliografia……….64…

Analiza rentownosci firmy Piekarnia XYZ Spólka Jawna.

Przez administrator

Wstęp……… 3 Rozdział I. Teoretyczne podstawy analizy rentownosci przedsiębiorstwa……… 4 1.1 Istota i znaczenie analizy rentownosci w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Sposoby pomiaru rentownosci……… 7 1.2 Źródła informacji wykorzystywanych w analizie……… 10 Rozdział II. Próg rentownosci i jego przydatnosc w praktyce 2.1. Identyfikacja i analiza kosztów zmiennych……… 15 2.2. Próg rentownosci – krótka charakterystyka……… 17 2.3. Próg rentownosci przy produkcji jednoasortymentowej……… 18 2.4. Próg rentownosci przy produkcji wieloasortymentowej……… 21 2.5. Analiza progu rentownosci przydatna do wstepnej oceny projektów inwestycyjnych………23 Rozdział III. Analiza rentownosci sprzedazy. 3.1. Charakterystyka działalności przedsiębiorstwa……… 27 3.2. Przyczynowa analiza przychodów……… 32 3.3. Wielokierunkowa i przyczynowa analiza kosztów……… 37 Rozdział…

Budzetowanie na potrzeby biura rachunkowego

Przez administrator

Wstęp……….6 Rozdział 1. Budzetowanie jako narzedzie zarządzania 1.1. Geneza budżetowania………. 8 1.2. Podstawowe definicje………. 13 1.3. Budzetowanie jako metoda zarządzania………. 14 1.4. Klasyfikacja budżetów ……….17 1.5. Sporzadzanie budżetów ……….20 1.6. Ewidencja budżetów ……….26 Rozdział 2. Metodyka budżetowania 2.1. Pojęcie procesu budżetowania………. 28 2.2. Metody budżetowania ……….30 2.3. Funkcje i zadania budżetowania w przedsiębiorstwie………. 35 2.4. Etapy budżetowania………. 38 2.5. Kontrola budżetu ……….40 Rozdział 3. Charakterystyka badanej firmy 3.1. Przedmiot działania , struktura uslug………. 44 3.2. Struktura organizacyjna, zasoby ……….46 3.3. Konkurencja ……….48 3.4. Analiza SWOT ……….51 3.5. Plan zarządzania i funkcjonowania przedsiębiorstwa………. 52 3.6. Ocena procesu budżetowania w firmie X…

Formy działalności oraz ewidencji gospodarczej w małych przedsiębiorstwach

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Rola rachunkowosci w działalności małych przedsiebiorstw. 1.1. Definicje i rozwój sektora małych i srednich przedsiebiorstw…………7 1.2. Rodzaje dzialalnosc gospodarczej…………. 11 1.3. Pojęcie i zakres rachunkowości…………. 13 1.4. Znaczenie i ewidencja gospodarcza rachunkowości…………. 15 1.5. Proces rozpoczecia działalności gospodarczej…………. 17 1.6. Przychody i koszty uzyskania przychodu z działalności gospodarczej…………. 25 Rozdział II. Formy rozliczeń działalności małych przedsiebiorstw. 2.1. Karta Podatkowa…………. 30 2.1.1. Zasady opodatkowania Karta Podatkowa…………. 30 2.1.2. Obowiazki ewidencyjne karty podatkowej oraz wyznaczniki okreslajace korzystanie z tego opodatkowania…………30 2.1.3. Podatek dochodowy, a karta podatkowa…………. 34 2.2. Ryczalt od przychodów ewidencjonowanych…………. 35 2.2.1. Prawa i obowiazki podmiotów gospodarczych…

Istota wyniku finansowego.

Przez administrator

Wstęp………5 Rozdział I Istota wyniku finansowego 1.1. Pojęcie i znaczenie wyniku finansowego……… 7 1.2. Regulacje prawne wyniku finansowego……… 9 1.3. Ustalanie wyniku finansowego jako rezultat procesów gospodarczych……… 12 1.4. Wynik finansowy a wynik podatkowy……… 13 1.5. Wynik finansowy a wynik rzeczowy……… 16 Rozdział II Elementy wyniku finansowego 2.1. Zwiekszenia wyniku finansowego……… 17 2.1.1. Przychody……… 17 2.1.2. Zyski nadzwyczajne……… 20 2.2. Zmniejszenia wyniku finansowego……… 20 2.2.1. Koszty……… 21 2.2.2. Straty nadzwyczajne……… 25 2.2.3. Podatek dochodowy i inne obciazenia wyniku finansowego……… 25 Rozdział III Ustalanie wyniku finansowego w jednostce produkcyjno – uslugowo – handlowej XYZ……… 28 3.1. Zasady rachunkowosci w ustalaniu wyniku…

Wycena i ewidencja środków trwalych

Przez administrator

Wstęp………..3 Rozdział I Pojęcie i klasyfikacja środków trwalych. 1.1. Pojęcie środków trwalych………..4 1.2. Klasyfikacja środków trwalych………..7 Rozdział II Wycena środków trwalych. 2.1. Wprowadzenie do wyceny………..32 2.2. Metody wyceny………..32 2.3. Wartość poczatkowa środków trwałych wedlug prawa bilansowego………..34 2.4. Wartość poczatkowa środków trwałych wedlug ustaw podatkowych………..35 2.5. Zmiana wartosci poczatkowej srodka trwalego ………..36 Rozdział III Ewidencja i amortyzacja środków trwalych. 3.1. Amortyzacja środków trwalych………..38 3.2. Ewidencja środków trwalych………..48 Rozdział IV Środki trwale w XYZ S.A………..57 Zakończenie………..70 Bibliografia………..71 Wykaz tabel………..72 Oswiadczenie………..73

Samozatrudnienie jako forma prowadzenia działalności gospodarczej.

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Pojęcie samozatrudnienia 1. Działalność gospodarcza-definicja……….. 6 2. Przedsiebiorca-definicja……….. 10 3. Cechy działalności gospodarczej……….. 13 Rozdział II Wymogi formalne rozpoczecia aktywizacji zawodowej w formie samozatrudnienia……….. 18 Rozdział III Likwidacja jednoosobowej działalności gospodarczej……….. 29 Rozdział IV Ocena samo zatrudnienia ………..40 1. Pozytywne aspekty ………..40 2. Negatywne aspekty ………..41 Zakończenie. Bibliografia

Biegly Rewident, jako zawód publicznego zaufania w regulacjach prawnych.

Przez administrator

Wstęp………. 3 Rozdział 1 Biegly Rewident, jako zawód publicznego zaufania w regulacjach prawnych 1.1 Pojęcie i istota bieglego rewidenta……….4 1.2 Wiarygodnosc i etyka Bieglego Rewidenta……….9 1.3 Techniki stosowane w badaniu sprawozdania finansowego……….15 Rozdział 2 Wiarygodnosc sprawozdania finansowego 2.1 Sprawozdanie finansowe, jako produkt finalny rachunkowości……….21 2.2 Adresaci sprawozdan finansowych……….30 2.3 Sprawozdanie finansowe a biegly rewident……….34 Rozdział 3 Ocena sprawozdan finansowych przez bieglego rewidenta na przykładzie empirycznym 3.1 Opis badanego przedsiębiorstwa……….40 3.2 Opinia i raport z badania sprawozdania finansowego……….47 3.3 Podsumowanie i ustalenia koncowe……….52 Zakończenie ……….56 Zalaczniki ……….58 Bibliografia………. 72 Spis tabel ……….74 Spis schematów ……….74

Rachunkowość i zarządzanie rozrachunkami z tytułu wynagrodzeń na przykładzie firmy XYZ SP.Z O.O.

Przez administrator

Wstęp. Rozdział 1 Wynagrodzenie za prace ogólna charakterystyka 1.1 Istota wynagrodzen. 1.2 Formy wynagrodzeń za prace. 1.3 Funkcje wynagrodzeń pracowników. 1.4 Istota ochrony wynagrodzeń za prace. Rozdział 2 Obligatoryjne i fakultatywne swiadczenia pieniężne wynikajace ze stosunku pracy 2.1 Wynagrodzenie zasadnicze i uzupelniajace. 2.2 Wynagrodzenie za czas niezdolnosci do pracy. 2.3 Swiadczenia z ubezpieczenia społecznego oraz zasilki rodzinne, pielegnacyjne i wychowawcze. 2.4 Swiadczenia socjalne. 2.5 Podróze sluzbowe. Rozdział 3 Pomiar i ewidencja rozrachunków z tytułu wynagrodzeń pracowników 3.1 Dokumentacja pracownicza. 3.2 Zasady naliczania skladek na ubezpieczenie społeczne oraz na FP i FGSP. 3.3 Rodzaje dokumentów ubezpieczeniowych i terminy ich przekazywania do…

Podatkowa księga przychodów i rozchodów jako forma ewidencji stosowana w PPHU XYZ w XYZ nalezacego do sektora MSP

Przez administrator

Wstęp Rozdział I. Podstawy prawne, zakres obowiazywania oraz zasady prowadzenia podatkowej ksiegi przychodów i rozchodów………5 1.1. Podatnicy zobowiazani do prowadzenia podatkowej ksiegi przychodów i rozchodów 1.2. Zasady prowadzenia podatkowej ksiegi przychodów i rozchodów 1.3. Zakres stosowanych dowodów dokumentacji ksiegowej i ich rodzaje 1.4. Ewidencja uzupelniajaca do podatkowej ksiegi przychodów i rozchodów………15 Rozdział II. Prezentacja przedsiębiorstwa PPHU „XYZ” w XYZ 2.1. Pojęcie malego i sredniego przedsiębiorstwa w odniesieniu do PPHU „XYZ” w XYZ………20 2.2. Historia PPHU „XYZ” w XYZ………21 2.3. Schemat organizacyjny i struktura zatrudnienia w PPHU „XYZ” w XYZ………22 2.4. Profil produkcyjny i charakterystyka usług w PPHU „XYZ”w XYZ………26 2.5.…

Porównanie pozycji bilansowych w oparciu o ustawe o rachunkowosc oraz MSR.

Przez administrator

Wstęp………3 Rozdział I. Istota, cele i znaczenie bilansu. 1. Pojęcie bilansu, jego elementy i rodzaje………7 2. Formy prezentacji i uklad bilansu………14 3. Cele i funkcje bilansu w teorii i praktyce………19 Rozdział II. Podstawowe kategorie bilansu. 1. Aktywa jako kluczowe kategorie bilansu………26 2. Zobowiazania jako element zródel finansowania………37 3. Kapital wlasny i jego struktura………45 Rozdział III. Ogólne zasady prezentacji informacji w bilansię analiza porównawcza na przykładzie spółki XYZ (branza budowlana). 1. Zasady sporzadzania i prezentacji bilansu wedlug MSR 1………50 2. Porównanie pozycji bilansowych w MSR 1 i ustawie o rachunkowości………63 3. Bilans wedlug MSR i ustawy o rachunkowosci – doswiadczenie praktyczne………76…

Bilans jako podstawowe źródłooceny sytuacji finansowej i majatkowej przedsiębiorstwa na przykładzie firmy XYZ Kalisz

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Charakterystyka sprawozdan finansowych ze szczególnym uwzglednieniem bilansu 1.1. Istota i cel sporzadzania bilansu oraz pozostalych elementów sprawozdania finansowego 1.2. Zasady sporzadzania bilansu oraz pozostalych elementów sprawozdania finansowego 1.3. Uzytkownicy sprawozdan finansowych 1.4. Elementy sprawozdania finansowego 1.4.1. Bilans 1.4.2. Pozostale elementy sprawozdania finansowego Rozdział II Analiza sytuacji kapitalowo-majatkowej i finansowej przedsiębiorstwa w oparciu o bilans 2.1. Analiza sytuacji kapitalowo-majatkowej przedsiębiorstwa w oparciu o pionowa analize bilansu 2.2. Analiza sytuacji kapitalowo-majatkowej i finansowej przy zastosowaniu analizy bilansu w ukladzie poziomym Rozdział III Charakterystyka wewnetrzna przedsiębiorstwa XYZ Kalisz 3.1. Historia powstania przedsiębiorstwa 3.2. Misja firmy 3.3. Opis działalności XYZ Kalisz…

Dokumentacja w podatku VAT

Przez administrator

Wstęp ………4 Rozdział 1. Podatek od towarów i uslug- charakterystyka ogólna. 1. Ogólne pojecie podatku i jego cechy ………6 2. Podstawa opodatkowania , stawki podatku VAT ………8 3. Podatek nalezny i naliczony………9 4. Zwroty, ulgi, odliczenia, zwolnienia podatku VAT………10 Rozdział 2 Fakturowanie w podatku VAT 1. Tresc faktur………13 2. Sposób wystawiania faktur oraz not korygujacych ………17 3. Sposób przechowywania faktur oraz not korygujacych ………20 Rozdział 3. Deklaracje podatkowe i ksiegi podatkowe w podatku VAT. 1. Ewidencje sprzedaży i ewidencje zakupu ………22 2. Schemat ksiegowan………29 3. Korekta deklaracyjna ………30 4. Sporzadzanie deklaracji VAT 7 ………32 5. Zasady ewidencji ksiegowej podatku VAT………33…

Amortyzacja środków trwałych w prawie bilansowym i podatkowym.

Przez administrator

Wstęp………..4 Rozdział I Charakterystyka środków trwalych. 1.1 Pojęcie środków trwalych………..6 1.2 Klasyfikacja środków trwalych………..9 1.3 Zuzycie środków trwalych………..15 Rozdział II Istota amortyzacji środków trwalych. 2.1 Pojęcie i funkcje amortyzacji środków trwalych………..19 2.2 Podstawa amortyzacji środków trwalych………..24 2.3 Metody amortyzacji środków trwalych………..28 Rozdział III Zasady amortyzacji środków trwałych w przedsiębiorstwie 'Stacja paliw’ 3.1 Charakterystyka przedsiębiorstwa 'Stacja Paliw’………..34 3.2 Środki trwale w przedsiębiorstwie 'Stacja Paliw’………..41 3.3 Metody amortyzacji środków trwałych ………..47 Zakończenie………..50 Bibliografia………..51 Spis stron internetowych………..53 Spis materialów wewnetrznych………..53 Spis aktów prawnych………..53 Spis tabel………..54 Spis wykresów………..55 Spis rysunków………..56

Istota i znaczenie środków trwałych w działalności jednostki gospodarczej

Przez administrator

Wstęp ……….4 Rozdział I. Pojęcie i klasyfikacja środków trwalych 1.1. Pojęcie środków trwalych………. 7 1.1.1. Pojęcie środków trwałych w prawie bilansowym………. 9 1.1.2. Pojęcie środków trwałych w prawie podatkowym ……….12 1.2. Klasyfikacja środków trwalych ……….15 1.3. Ustalanie wartosci poczatkowej środków trwalych ……….17 Rozdział II. Ewidencja i amortyzacja środków trwalych 2.1. Ewidencja środków trwalych ……….25 2.2. Amortyzacja środków trwalych ……….28 2.3. Róznice pomiedzy amortyzacja ksiegowa i podatkowa ……….29 Rozdział III. Środki trwale w sprawozdaniu finansowym jednostki gospodarczej 3.1. Rodzaje i zasady sprawozdan finansowych ……….39 3.2. Struktura rocznego sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej ……….43 3.3. Znaczenie środków trwałych w sprawozdaniu finansowych jednostki gospodarczej…

Optymalizacja struktury środków trwałych w zarządzaniu przedsiebiorstwem na przykładzie firmy xyz

Przez administrator

Wstęp ………3 Rozdział 1. Charakterystyka środków trwalych 1.1. Istota rachunkowości……….. 5 1.1.1. Zakres oraz funkcje rachunkowości……….. 5 1.2 Podzial zasobów majatkowych (aktywów) i zródel pochodzenia majatku (pasywów)……….. 8 1.3. Szczególowa charakterystyka środków trwalych……….. 10 1.4. Środki trwale w przepisach podatkowych……….. 13 1.4.1. Relacja pomiedzy prawem bilansowym, podatkowym i ustawa o rachunkowości……….. 14 1.5. Klasyfikacja środków trwalych……….. 16 Rozdział 2. Amortyzacja środków trwałych w ujęciu bilansowym i podatkowym 2.1. Pojęcie amortyzacji……….. 22 2.2. Metody amortyzacji ………..24 2.3. Zastosowanie metod amortyzowania środków trwałych dla potrzeb podatku dochodowego ………..28 2.4. Zasady amortyzacji bilansowej i podatkowej ………..35 2.5. Wykaz rocznych stawek amortyzacyjnych……….. 38 Rozdział…