Rola kuratora w procesię resocjalizacji nieletnich.

23 października 2015 0 Przez administrator


Wstęp

Rozdział 1.
Niedostosowanie społeczne nieletnich

1.1 Pojęcie i zakres niedostosowania społecznego w świetle literatury
1.2 Zaburzenia w zachowaniu i nieprzystosowanie społeczne nieletnich
1.3 Ogólny model diagnozowania i przyczyny niedostosowania


Rozdział 2.
Idea wspólczesnej praktyki resocjalizacyjnej a zadania kuratora sadowego

2.1 Podstawowe zalozenia pedagogiki resocjalizacyjnej
2.2 Postepowanie z nieletnimi w ujęciu ewolucyjnym na tle glównych tendencji w zapobieganiu i zwalczaniu przestepczosci
2.3 Zawód kuratora i struktura systemu kurateli sadowej
2.4 Metodyka pracy kuratora sadowego
2.4 kwalifikacje kuratora sadowego


Rozdział 3.
Praktyczne aspekty kurateli sadowej dla nieletnich

3.1 Kuratela sadowa dla nieletnich w Polsce
3.2 Kontrola podopiecznych i ich rodzin
3.3 Metody prowadzenia nadzoru kuratorskiego
3.4 Wspólpraca kuratora ze srodowiskiem lokalnym


Rozdział 4.
Metodologia badan wlasnych

4.1 Cel glówny i Problemy badawcze
4.2 Hipotezy robocze oraz zmienne i wskazniki
4.3 Metody i procedury badawcze
4.4 Teren i grupa badawcza
4.5 Sredni wiek nieletniego objetego programem resocjalizacyjnym
4.6 Cechy charakteru przejawiaja mlodzi nieletni
4.7 Przyczyna decyzji o ustanowieniu kuratora sadowego
4.8 Zadania kuratora sadowego w sprawie nadzoru nad nieletnim
4.9 Okres na jaki przewaznie zostaje ustanowiony srodek resocjalizacyjny w postaci kuratora
4.10 Wlasciwa sylwetka osobowosciowa kuratora w procesię skutecznej resocjalizacji nieletniego


Podsumowanie
Zakończenie