Rozwój twórczości plastycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp

Rozdział 1.
Analiza literatury

1.1. Definicje twórczości………. 5
1.2. Znaczenie sztuki dla wychowania………. 6
1.3. Rozwój twórczości dziecka ……….7
1.4. Etapy rozwoju rysunku dziecięcego………. 7
1.5. Znaczenie inteligencji i sposobu myślenia w twórczości………. 9
1.6. Kryteria postawy twórczej i ich zastosowania………. 9
1.7. Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna dzieci………. 10
1.8. Wpływ szkoły i nauczyciela na aktywność twórczą………. 12


Rozdział 2.
Metodologia badań własnych

2.1. Przedmiot i cel badań ……….15
2.2. Problematyka badawcza ……….15
2.3. Zmienne i wskaźniki ……….16
2.4. Metody badań………. 17
2.5. Charakterystyka badanej grupy i terenu badań………. 19
2.5.1. Dobór badanej grupy ……….19
2.5.2. Charakterystyka terenu badań ……….19
2.5.3. Historia szkoły………. 20


Rozdział 3.
Analiza i interpretacja wyników badań własnych

3.1. Ankieta dla nauczycieli………. 21
3.2. Arkusz obserwacyjny ……….24
3.3. Kwestionariusz skierowany do rodziców dziecka zdolnego ……….25
3.4. Skala Postaw Twórczych i Odtwórczych………. 26
3.5. Wnioski………. 33
3.5.1. Przebieg zajęć i wykształcenie nauczycieli………. 33
3.5.2. Znajomość metod i technik pracy……….33
3.5.3. Rola nauczyciela i szkoły w rozwoju ucznia zdolnego………. 34
3.5.4. Znaczenie roli rodziców w rozwoju dzieci ……….35
3.5.5. Rozwój i poziom twórczości dzieci………. 36


Zakończenie……….37
Bibliografia