Swiadczenie usług spedycyjnych w handlu miedzynarodowym na przykładzie firmy DB Schenker

25 października 2015 0 Przez administrator


Wstęp………2

Rozdział 1
Charakterystyka rynku TSL w Polsce………4

1.1. Sytuacja ekonomiczna firm transportowo-logistycznych………4
1.2. Rynek TSL w Polsce………10
1.3. Rozwój rynku TSL w aspekcie globalizacji………21


Rozdział 2
Spedycja i jej rola w miedzynarodowej wymianie handlowej………26

2.1. Pojęcie i istota spedycji………26
2.2. Rola i zadania spedytora miedzynarodowego w handlu zagranicznym………36
2.3. Podstawowe dokumenty dotyczace spedytora w wymianie handlowej………43
2.4. Ubezpieczenia transportowe i odpowiedzialnosc przewoznika w miedzynarodowym transporcie drogowym………47


Rozdział 3
Diagnoza organizacji przewozów w przedsiębiorstwie DB Schenker………57

3.1. Charakterystyka firmy DB Schenker………57
3.2. Pojęcie przesylki drobnej w spedytorskim ruchu zbiorowym………65
3.3. Taryfa drobnicowa………71
3.4. Formowanie przesylek zbiorczych………75


Rozdział 4
Etapy procesu spedycyjnego na przykładzie przewozu przesylek drobnych w przedsiębiorstwie DB Schenker………79

4.1. Przygotowanie procesu spedycyjnego………79
4.2. Ogólne zasady i warunki transportu………81
4.3. Zlecenie i dostarczenie przesylki do odbiorcy………83
4.4. Dowóz towaru do magazynu………87
4.5. Organizacja przewozu glównym srodkiem transportu………89
4.6. Rozliczenie spedytora ze zleceniodawca………92


Zakończenie………94
Bibliografia………96
Spis tabel………99
Spis rysunków………100