Szanse i zagrozenia w bankowości elektronicznej na przykładzie Banku Pekao SA.

10 października 2015 0 Przez administrator


Wstęp…………. 5

Rozdział I
Powstanie i rozwój bankowosci elektronicznej

1.1 Pojęcie bankowosci elektronicznej…………. 8
1.2 Istota i zakres bankowosci elektronicznej…………. 11
1.3 Klasyfikacja bankowosci elektronicznej…………. 14
1.3.1 Rodzaje klientów…………. 14
1.3.2 Kanały komunikacji…………. 17
1.3.3 Tryb dostepu ………….20
1.3.4 Typ modelu ………….21
1.3.5 Poziom dostepu…………. 22
1.3.6 Banki swiadczace usługi poprzez Internet…………. 23
1.4 Elektroniczne systemy platnosci…………. 24
1.4.1 Systemy platnosci internetowych…………. 25
1.4.2 Podmioty biorace udzial w realizacji platnosci z wykorzystaniem elektronicznych instrumentów platniczych…………. 26
1.4.3 Wydawcy oraz posiadacze elektronicznych instrumentów platniczych………….26
1.4.4 Analiza SWOT centralnej instytucji pieniadza elektronicznego ………….28
1.5 Internet w działalności marketingowej banku…………. 29

Rozdział II
Narzedzia i usługi bankowosci elektronicznej na przykładzie banku Pekao SA

2.1 Historia Banku PEKAO SA ………….31
2.1.1 Poczatki banku ………….31
2.1.2 Prywatyzacja i gielda…………. 32
2.1.3 W Grupie UniCredit ………….32
2.1.4 Wielka integracja…………. 33
2.2 Karty platnicze ………….33
2.2.1 Karty funkcjonujace w Banku Pekao SA…………. 35
2.2.2 Karty kredytowe Banku Pekao SA…………. 35
2.3 Bankomaty…………. 40
2.3.1 Historia bankomatu ………….40
2.3.2 Klasyfikacja bankomatów ………….41
2.3.3 Bankomaty Pekao SA ………….43
2.4 Telefoniczne usługi bankowe ………….43
2.4.1 TelePekao ………….44
2.4.2 Zakres operacji TelePekao ………….44
2.4.3 PekaoSMS………….45
2.5 Home banking ………….46
2.5.1 Powstanie usług internetowych w polskich bankach ………….47
2.5.2 Operacje przeprowadzane na rachunkach bankowych ………….48
2.6 Bankowośćinternetowa…………. 49
2.6.1 Serwis PekaoInternet ………….50
2.6.2 Przelewy w Pekao24 ………….52
2.7 Technologie perspektywiczne…………. 54

Rozdział III
Opinie uzytkowników internetu na temat bankowosci elektronicznej

3.1 Metodyka badania ankietowego ………….57
3.2 Charakterystyka klientów bankowosci internetowej ………….58
3.3 Korzystanie z Internetu oraz dokonywanie transakcji elektronicznych…………. 60
3.4 Bezpieczeństwo, zalety i wady bankowosci elektronicznej ………….64
3.5 Serwis transakcyjny Banku Pekao SA ………….70
3.6 Ocena szans i zagrozen bankowosci elektronicznej…………. 73
3.7 Podsumowanie badan ankietowych ………….75

Rozdział IV
Opinie klientów bankowosci elektronicznej na temat perspektyw rozwoju oraz szans i zagrozen w bankowosci elektronicznej

4.1 Metodyka badania ankietowego…………. 76
4.2 Strategie oferowania bankowosci elektronicznej…………. 76
4.3 Bariery w rozwoju bankowosci elektronicznej ………….78
4.4 Mocne i slabe strony, szanse i zagrozenia w bankowosci elektronicznej…………. 81
4.5 Charakterystyka klientów bankowosci elektronicznej ………….84
4.6 Podsumowanie badan ankietowych ………….85

Zakończenie ………….87
Spis literatury ………….91
Spis zródel internetowych ………….93
Spis tabel ………….94
Spis rysunków ………….95
Zalaczniki ………….97
Zalacznik 1. Ankieta na temat korzystania z bankowosci elektronicznej…………. 98
Zalacznik 2. Ankieta na temat szans i zagrozen bankowosci elektronicznej ………….104
Zalacznik 3. Szczególowe wyniki badania ankietowego na temat korzystania z bankowosci elektronicznej ………….107
Zalacznik 4. Szczególowe wyniki badania ankietowego na temat szans i zagrozen bankowosci elektronicznej…………. 111