Wartosci zyciowe i aspiracje edukacyjne młodzieży szkól ponadpodstawowych.

23 października 2015 0 Przez administrator


Wstęp………3

Rozdział I
Ustalenia
terminologiczne……….5

1. Pojęcie aspiracji i poziomu
aspiracji………6
2. Uwarunkowania
aspiracji……….8
3. Rodzaje
aspiracji……….11
4. Stan badan nad aspiracjami mlodziezy……….13

Rozdział II
Problematyka wartosci wśród
przedstawicieli mlodego
pokolenia……….18

1. Geneza pojęcia „wartosc” oraz czynniki,
które warunkuja ksztaltowanie się wartosci
u młodych
ludzi……….23
2. Przebieg rozwoju poznawczego
i spoleczno – moralnego czlowieka na przestrzeni
jego zycia……….26
3. Poszukiwanie i tworzenie wartosci przez
przedstawicieli mlodej
generacji………28
4. Problematyka wartosci w starozytnym
kregu kulturowym i erze nowozytnej………31

Rozdział III
Metodologiczne podstawy przeprowadzonych
badan………34

1. Przedmiot i cel badan………34
2. Metody, techniki i narzedzia
badawcze………35
3. Charakterystyka terenu badan……….39
4. Organizacja i przebieg badan………41

Rozdział IV
Prezentacja wyników badan wlasnych……….43

1. Hierarchia preferowanych wartosci w opinii uczniów
trzecich klas LO i
ZSZ……….44
2. Autorytety uznawane przez mlodziez badanych klas
szkól ponadpodstawowych……….47
3. Czas wolny – preferowane formy aktywnosci………50
4. Plany uczniów zwiazane z kontynuacja
nauki………54
5. Aspiracje zawodowe i pozycja spoleczna w opinii
badanej mlodziezy……….56
6. Preferowany styl i jakosc doroslego zycia………66

Podsumowanie………68
Bibliografia……….71
Spis tabel……….73
Zalaczniki………75