Wpływ misji firmy na jej spostrzeganie jako pierwszego miejsca pracy.

26 października 2015 0 Przez administrator

Streszczenie……. 8

Rozdział 1.
Kultura organizacyjna jako znaczacy atrybut kazdej organizacji.

1.1. Historia zainteresowania kultura organizacyjna……………. 9
1.2. Istota kultury organizacyjnej……………. 10
1.2.1.Definicja, cechy i skladniki kultury organizacyjnej……………. 10
1.2.2. Uwarunkowania kultury organizacyjnej……………. 13
1.2.3. Funkcje kultury organizacyjnej……………. 14
1.2.4. Proces formowania się kultury organizacyjnej……………. 16
1.3. Modele kultury organizacyjnej……………. 19
1.3.1. Model kliniczny Edgara Scheina……………. 19
1.3.2. Inne modele kultury organizacyjnej……………. 21
1.4. Kultura organizacyjna w firmach z branzy informatycznej i telekomunikacyjnej na przykładzie wybranych Case Study.
1.4.1. Hewlett-Packard. Etos pracy zespolowej i filozofia harmonijnego wzrostu.
1.4.2. IBM. Inwestycja w ludzi……………. 25
1.4.3. Polkomtel. Spójnosc strategii, kultury organizacji i kluczowych kompetencji.
1.4.4. Zarządzanie ludzmi w przedsiębiorstwach hi-tech. Wnioski……………. 29


Rozdział 2.
Misja elementem tworzacym kulture organizacyjna firmy.

2.1. Misja, wizja, strategia firmy – definicje……………. 31
2.1.1. Misja……………. 31
2.1.2. Wizja……………. 33
2.1.3. Strategia……………. 33
2.2. Cechy wlasciwe sformulowanej misji……………. 34
2.3. Rola misji w organizacji……………. 36
2.3.1. Wpływ misji na marketing firmy……………. 37
2.3.2. Wpływ misji na kapital marki……………. 38
2.3.3. Wpływ misji na zaangazowanie pracowników……………. 39
2.3.4. Strategiczne znaczenie misji……………. 41
2.4. Zarządzanie przez wartosci, oscylujace wokól misji firmy……………. 42
2.5. Spójnosc miedzy wartosciami firmy, a wartosciami wyznawanymi przez pracowników.
2.5.1. Priorytetowe wartosci pracownicze – wyniki wybranych badan……………. 45
2.5.2. Rola harmonii miedzy wartosciami pracowniczymi a tymi lansowanymi przez organizacje.
2.5.3. Sposoby na zachowanie harmonii miedzy wartosciami organizacyjnymi i pracowniczymi.
2.6. Misja i uzupelniajace ja wartosci, a ostateczne wyniki firmy na rynku……………. 49


Rozdział 3.
Oczekiwania pracowników w stosunku do ich potencjalnej badz obecnej pracy.

3.1. Wybrane elementy raportów z rynku pracy……………. 50
3.2. Pracodawcy wobec sytuacji na rynku pracy……………. 53
3.2.1. Pracodawca wobec sytuacji na rynku pracy branzy IT. ……………54
3.2.2. Budowanie wartosci kadry pracowniczej firmy ComputerLand – sposób na pozyskanie i zatrzymanie najlepszych.
3.3. Teoria rozwoju E. Ginzberga……………. 58
3.4. Sytuacja studenta i absolwenta na wspólczesnym rynku pracy……………. 60
3.4.1. Oczekiwania studenta i absolwenta w stosunku do pierwszej pracy……………. 61
3.4.2. Rekrutacja do pierwszej pracy – w oczach studenta i absolwenta uczelni wyzszej.


Rozdział 4.
Badania wlasne.

4.1. Badanie pierwsze. Korporacyjna kultura organizacyjna w koncepcji laika – moje spostrzezenia z wizyty w firmie Intel Technology Poland.
4.2. Badanie drugie. Misja elementem informacyjnym o firmie jako potencjalnym miejscu pracy.
4.2.1. Problem, pytania i hipotezy badawcze……………. 74
4.2.2. Metoda badawcza……………75
4.2.3. Wyniki badan i ich omówienie……………. 79
4.2.4. Dyskusja wyników……………. 81
4.2.4.1. Znaczenie teoretyczne……………. 83
4.2.4.2. Znaczenie praktyczne……………. 84
4.3. Badanie Trzecie. Znajomosc misji w dwóch firmach dzialajacych w branzy energetycznej i budowlanej.
4.3.1. Problem, pytania i hipotezy badawcze……………. 86
4.3.2. Metoda badawcza……………. 87
4.3.3. Wyniki badan i ich omówienie……………. 89
4.3.4. Dyskusja wyników. ……………91v
4.3.4.1 Znaczenie teoretyczne……………. 92
4.3.4.2 Znaczenie praktyczne……………. 92
4.4 Dyskusja ogólna……………. 93


Bibliografia……………. 96
Spis zalaczników……………. 101
Oswiadczenie……………. 109