Współpraca nauczyciela z rodzicami w zapobieganiu i przezwycieżaniu niepowodzeń szkolnych uczniów w młodszym wieku szkolnym.

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………..1

Rozdział 1
Rodzina i szkoła jako podstawowe środowisko wychowawcze

1.1 Pojęcie i charakterystyka środowiska wychowawczego ………..4
1.2 Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze ………..7
1.3 Szkoła jako indywidualna forma wychowania………..10
1.4 Formy współpracy rodziny i szkoły ………..12

Rozdział 2
Problematyka niepowodzeń szkolnych w literaturze szkolnej.

2.1 Pojęcie i charakterystyka niepowodzeń szkolnych………..16
2.2 Rodzaje niepowodzeń szkolnych………..19
2.3 Przyczyny niepowodzeń szkolnych ………..21
2.4 Sposoby przezwyciężania i zapobieganie niepowodzeń szkolnych ………..24

Rozdział 3
Metodologiczne podstawy badań

3.1 Cel i przedmiot badań ………..28
3.2 Problemy badawcze i hipotezy robocze………..30
3.3 Metody, techniki i narzędzia badawcze ………..33
3.4 Charakterystyka terenu, czas i przebieg badań ………..36

Rozdział 4
Współpraca nauczyciela z rodzicami w celu zapobiegania i przezwycieżania niepowidzeń szkolnych uczniów w młodszym wieku szkolnym

4.1 Charakterystyka badanej populacji ………..40
4.2 Formy współpracy nauczyciela z rodzicami w zapobieganiu niepowodzeń szkolnych w młodszym wieku szkolnym……….. 46
4.3 Formy współpracy nauczyciela z rodzicami przy przezwycieżaniu niepowodzeń szkolnych uczniów w młodszym wieku szkolnym ………..52
4.4 Zakres współpracy obejmujący nauczyciela i rodzica………..58
4.5 Współpraca w odbiorze rodziców ………..62
4.6 Wnioski i postulaty ………..65

Bibliografia ………..67
Spis tabel i wykresów ………..71
Aneksy ………..72