Wyobrażenia studentów pedagogiki na temat potrzeb, możliwości i ograniczeń funkcjonowania osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………..4

Rozdział 1
Wybrane aspekty niepełnosprawnosci w ujęciu teoretycznym.

1.1. Pojęcie, klasyfikacja i stopnie niepełnosprawności……….. ………..7
1.2. Niepełnosprawność a specjalne potrzeby edukacyjne dziecka………..12
1.3. Edukacja integracyjna jako forma kształcenia dzieci z niepełnosprawnościami………..16


Rozdział 2
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w społeczeństwie.

2.1. Społeczne definiowanie osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną………..22
2.2. Funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną w sferze emocjonalno społecznej………..28
2.3. Postrzeganie osób z niepełnosprawnością intelektualnie w społeczeństwie………..34
2.4. Problemy i trudności w rozwoju społecznym osób z lekką niepełnosprawnością umysłową ………..38


Rozdział 3
Założenia metodologiczne badań własnych.

3.1. Przedmiot i cel badań………..47
3.2. Problemy i hipotezy badawcze………..49
3.3. Zmienne i ich wskaźniki………..53
3.4. Metody, techniki oraz narzędzia badawcze………..57
3.5. Organizacja i przebieg badań………..64


Rozdział IV
Analiza i interpretacja wyników badań.

4.1. Charakterystyka badanej populacji………..66
4.2. Poglądy badanej populacji na problem niepełnosprawności………..69
4.3. Poziom wiedzy badanych na temat osób z niepełnosprawnością………..72
4.4. Uwarunkowania rozwoju osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim w opinii respondentów………..73


Zakończenie………..80
Bibliografia