Zaburzenia w zachowaniu uczniów majacych problemy w nauce.

23 października 2015 0 Przez administrator


Wstęp……..4

Rozdział I
Zachowania patologiczne wśród dzieci i młodzieży w świetle literatury przedmiotu.

1.1.Patologia spoleczna – analiza definicyjna…….. 6
1.2. Przyczyny zachowan patologicznych dzieci i mlodziezy…….. 10
1.2.1.Wpływ uwarunkowan biologicznych, czynniki genetyczne…….. 11
1.2.2.Wpływ srodowiska rodzinnego…….. 12
1.2.3.Wpływ srodowiska szkolnego…….. 14
1.2.4.Wpływ rówiesników…….. 15
1.3.Wybrane zjawiska patologiczne wystepujace wśród mlodziezy…….. 16


Rozdział II
Niepowodzenia szkolne dziecka.

2.1. Charakterystyka szkolnych niepowodzen uczniów…….. 24
2.2. Przyczyny i przejawy niepowodzen szkolnych…….. 30
2.3. Zapobieganie niepowodzeniom szkolnym uczniów…….. 44


Rozdział III
Zalozenia metodologiczne badan wlasnych.

3.1. Przedmiot i cel badan……..54
3.2. Problemy i hipotezy badawcze ……..56
3.3. Zmienne i ich wskazniki ……..60
3.4. Metody, techniki oraz narzedzia badawcze ……..64
3.5. Organizacja i przebieg badan ……..68


Rozdział IV
Zaburzenia w zachowaniu uczniów osiagajacych niskie wyniki w nauce w świetle badan wlasnych.

4.1. Charakterystyka terenu badan i badanej populacji ……..70
4.2. Przejawy i przyczyny zaburzen w zachowaniu…….. 71
4.3. Funkcjonowanie w grupie rówiesniczej…….. 75
4.4. Problemy wychowawcze w szkole…….. 81
4.5. Niepowodzenia szkolne …….. 90
4.6. Stosunek rodziców do niepowodzen szkolnych dzieci…….. 96


Podsumowanie. wnioski z badan……..100
Bibliografia…….. 103
Aneks (kwestionariusz ankiety)…….. 107