Zachowania agresywne uczniów i sposoby ich zapobiegania w klasach I-III nauczania poczatkowego.

23 października 2015 0 Przez administrator

Wstęp.

Rozdział I
Zjawisko agresji w świetle literatury przedmiotu

1.1. Mechanizmy wpływajace na powstawanie agresji wśród uczniów klas I-III
1.2. Eskalacja agresji i formy jej stosowania
1.3. Przejawy agresji w pracach plastycznych uczniów


Rozdział II
Rodziny dysfunkcyjne i patologiczne, jako podloze narodzin agresji dzieciecej

2.1. Niedojrzalosc emocjonalna rodziców i jej wpływ na dziecko
2.2. Niekorzystne wzorce osobowe czlonków rodziny
2.3. Brak lub rozluznienie wiezi emocjonalnej w rodzinie


Rozdział III
Przejawy agresji wystepujace na gruncie szkolnym

3.1. Niepowodzenia szkolne i trudne warunki bytowe uczniów
3.2. Brak akceptacji ze strony rówiesników
3.3. Brak wsparcia i zainteresowania ze strony nauczycieli i pedagoga szkolnego


Rozdział IV
Programy wychowawcze stosowane w szkole

4.1. Profilaktyka zapobiegania zjawisku agresji
4.2. Pomoc i wsparcie dla rodzin


Rozdział V
Metodologia badan wlasnych.

5.1 Przedmiot i cel badania.
5.2. Problemy i hipotezy badawcze.
5.3. Metody, techniki i narzedzia badawcze
5.4 Organizacja i przebieg badan


Rozdział VI
Interpretacja wyników badan wlasnych

6.1. Analiza wyników badan wlasnych
6.2. Interpretacja wyników badan wlasnych


Podsumowanie
Literatura
Spis wykresów
Aneks
Zalacznik nr 1
Kwestionariusz ankiety dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej