Zagrożenia współczesnej cywilizacji i ich wpływ na postawy młodzieży w Polsce.

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator

Wstęp.

Rozdział I
Resocjalizacja w Zarysie

1.1. Geneza Pedagogiki Resocjalizacyjnej
1.2. Zjawisko wykolejenia społecznego
1.3. Zjawisko wykolejenia przestępczego
1.4. Zadania Pedagogiki Resocjalizacyjnej


Rozdział II
Agresja werbalna w Internecie, trendy i zjawiska

2.1. Zagrożenie w Internecie nowe kanały komunikacji
2.2. Niebezpieczne kontakty, naruszenie prywatności, cyberprzemoc
2.3. Działania edukacyjne i popularyzatorskie w walce z zagrożeniami wirtualnymi
2.4. Podmioty krajowe i zagraniczne zrzeszone w walce z agresją w Internecie.


Rozdział III
Pornografia i Pedofilia dziecięca

3.1. Zarys zjawiska i obowiązujących przepisów prawnych
3.2. Skala zjawiska w Polsce, statystyki
3.3. Działalność organizacji krajowych i zagranicznych w walce o wyższy poziom bezpieczeństwa młodzieży


Rozdział IV
Eurodzieci – dzieci ulicy, omówienie zjawiska

4.1. Emigracja za pracą częstą przyczyną rozbicia rodzin
4.2. Rozwód, zachwianie światem dziecka, problemy emocjonalne
4.3. Dzieci ulicy, efekt patologii rodzinnej i czynników środowiskowych
4.4. Demoralizacja, jako efekt osamotnienia i chęci odnalezienia się w społeczeństwie


Rozdział V
Agresja w domu i w szkole, wieloczynnikowy wpływ na postawy dzisiejszej młodzieży

5.1. Dysfunkcyjność rodzin, przyczyny zjawiska: bezrobocie, ubóstwo,
5.2. Patologia rodzinna: kontakty przestępcze, pierwsze konflikty z prawem
5.3. Osamotnienie społeczne, brak elementów aktywujących ze strony państwa i szkoły
5.4. Niepowodzenia szkolne, brak akceptacji ze strony rówieśników


Rozdział VI
Metodologia badań własnych.

5.1 Przedmiot i cel badania.
5.2. Problemy i hipotezy badawcze.
5.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze
5.4 Organizacja i przebieg badań


Rozdział VII
Interpretacja wyników badań własnych

6.1. Analiza wyników badań własnych
6.2. Interpretacja wyników badań własnych


Podsumowanie
Literatura
Spis wykresów

Aneks
Załącznik nr. 1
Kwestionariusz ankiety dla młodzieży gimnazjalnej