Zarządzanie zespołami ludzkimi w aspektach etyczno – społecznych i pedagogicznych wśród menedżerów

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp…………1

Rozdział I
Etyczno – społeczne i pedagogiczne ogniwa zarządzania zespołami ludzkimi.

1.1. Etyka zarządzania w ujęciu terminologicznym…………3
1.2. Wychowawcze znaczenie pracy w życiu jednostki społecznej………….6
1.3. Znaczenie Kodeksu etycznego zarządzania w procesie pracy…………11
1.4 Wpływ społeczno – etycznych i pedagogicznych wartości na odpowiedzialność kierowników w procesie zarządzania zasobami ludzkimi…………13


Rozdział II
Zarządzanie zespołami ludzkimi determinantem efektywności placówki.

2.1. Style kierowania w procesie zarządzania zespołami ludzkimi…………16
2.2. Umiejętności i role kierownicze…………20
2.3. Zadania skutecznego kierowania…………24
2.4. Przywódcza rola kierownika…………26
2.5. Etyczny i osobowy wizerunek menażera w świetle zarządzania zespołami ludzkimi…………29
2.6. Funkcje i zadania menażera…………32
2.7. Autorytet kierownika i jego wpływ na postawy pracowników…………37


Rozdział III
Metodologiczne podstawy badań własnych.

3.1. Przedmiot i cel badań…………41
3.2. Problem główny, problemy szczegółowe…………43
3.3. Hipotezy badawcze…………46
3.4. Zmienne i wskaźniki…………50
3.5. Metody, techniki i narzędzia badawcze…………53
3.6. Charakterystyka terenu badań i badanej grupy…………57


Rozdział IV
Analiza badań własnych w zakresie kształtowania się poziom zarządzania zespołami ludzkimi wśród menadżerów w świetle aspektów etyczno – społecznych i pedagogicznych.

4.1. Wpływ cech charakteru na kształtowanie się wizerunku etyczno-społecznego i pedagogicznego menadżerów…………59
4.2. Styl kierowania i jego wpływ na aspekty etyczno-społeczne i pedagogiczne menadżerów w świetle zarządzaniu zespołami ludzkimi…………67
4.3. Poziom kompetencji menadżerów w świetle zarządzania zespołami ludzkimi…………72
4.4. Stopień realizacji ról kierowniczych i ich wpływ na proces zarządzania w aspekcie etyczno-społecznym i pedagogicznym…………76


Zakończenie…………83
Aneks- ankieta …………85
Spis tabel i wykresów…………89
Bibliografia…………91