Rodzina z dzieckiem niepelnosprawnym intelektualnie w stopniu lekkim

23 października 2015 0 Przez administrator


Wstęp…………5

Rozdział 1.
Rodzina z dzieckiem niepelnosprawnym intelektualnie w stopniu lekkim

1.1 Wyjasnienie terminu niepelnosprawnosc………. 6
1.2 Uposledzenie umyslowe, jego rodzaje, przyczyny………. 7
1.3 Rodzina jako grupa spoleczna, jej funkcje, rodzaje i zadania ……….10
1.4 Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym, wspomaganie rozwoju………. 15

Rozdział 2.
Dziecko niepelnosprawne w rodzinie

2.1 Charakterystyka dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim………. 25
2.2 Istota i cele wychowania dziecka niepelnosprawnego w stopniu lekkim………. 27
2.3 Samodzielnosc dziecka niepelnosprawnego ……….30
2.4 Samoocena dziecka niepelnosprawnego ……….33

Rozdział 3.
Rodzina, a przedszkole – wspomaganie dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim

3.1 Sytuacja rodziny dziecka niepelnosprawnego i przezycia emocjonalne rodziców dzieci niepelnosprawnych………. 38
3.2 Zmiany w organizacji zycia rodzinnego i funkcjonowaniu rodziny ……….41
3.3 Rewalidacja dziecka niepelnosprawnego intelektualnie w stopniu lekkim w rodzinie………. 43
3.4 Funkcjonowanie i rewalidacja dziecka niepelnosprawnego w przedszkolu………. 47

Rozdział 4.
Wspólpraca przedszkola z rodzina dla zabezpieczenia potrzeb dziecka z niepelnosprawnoscia intelektualna w stopniu lekkim.

4.1 Formy współpracy przedszkola z rodzina i mozliwosc ich wsparcia……….54
4.2 Wspólpraca z organizacjami zapewniajacymi opieke i pomoc dziecku i jego rodzinie ……….58

Zakończenie ……….64
Bibliografia ……….65
Spis tabel ……….68