Adaptacja dzieci do życia w Ośrodku Specjalnym XYZ a struktura relacji w rodzinie
7 marca 2019
Wstęp…….. 5
Rozdział I.
Rozdzina jako miejsce rozwoju i wychowania dziecka
1. Pojęcie rodziny i jej funkcje. Próba typologii rodzin…….. 6
2. Wpływ rodziny na rozwój dziecka …….. 12
3. Wartość i zaniedbania środowiska rodzinnego dzieci głębiej upośledzonych umysłowo…….. 25
Rozdział II.
Niepełnosprawność intelektualna – przegląd zagadnień
1. Pojęcie i klasyfikacja upośledzenia umysłowego …….. 34
2. Specyfika i charakterystyka upośledzenia umysłowego w stopniu głębszym …….. 43
3. Struktura relacji w rodzinie a problemy wychowania dziecka upośledzonego w stopniu głębszym …….. 49
Rozdział III.
Problem adaptacji wychowanków do warunków instytucjonalnych
1. Specyfika adaptacji do życia w Ośrodku Specjalnym…….. 66
2. Koncepcja pracy wychowawczo – kompensacyjnej Ośrodka Specjalnego XYZ…….. 73
Rozdział IV.
Metodologia badań własnych
1. Cel badań…….. 82
2. Problemy i pytania badawcze …….. 83
3. Hipotezy …….. 84
4. Metody, techniki i narzędzia badawcze …….. 84
5. Charakterystyka terenu badań i badanej grupy…….. 89
Rozdział V.
Prezentacja wyników badań własnych …….. 96
1. Relacje w rodzinie badanych dzieci …….. 97
2. Trudności w adaptacji do życia w Ośrodku a patologia w rodzinie …….. 125
Podsumowanie i wnioski…….. 128
Piśmiennictwo…….. 132
Aneks …….. 137
Pobierz, wysyłając SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505Wpisz otrzymany kod : |
---|