Adaptacja dzieci trzyletnich do warunków przedszkolnych

2 marca 2019 0 Przez administrator


Wstęp………..9

Rozdział I
Metodologia badań

1.1.Cel i przedmiot badań……….. 11
1.2.Problemy i hipotezy ………..12
1.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze……….. 15


Rozdział II
Adaptacja w literaturze pedagogiczno-psychologicznej

2.1. Definicja adaptacji dziecka ………..17
2.2. Rozwój psychofizyczny dziecka trzyletniego, cechy rozwoju fizycznego oraz sprawność ruchowa trzylatka ………..19
2.3. Procesy poznawcze dziecka w wieku przedszkolnym ………..20
2.4.Dojrzałość przedszkolna dzieci trzyletnich w adaptacji do warunków przedszkolnych……….. 22
2.5.Czynniki przystosowawcze decydujące o zdolnościach adaptacyjnych dzieci trzyletnich do warunków przedszkolnych……….. 23


Rozdział III
Działania rodziców i przedszkola w adaptacji dzieci trzyletnich do warunków przedszkolnych

3.1. Rola rodziców w adaptacji dziecka do warunków przedszkolnych ………..27
3.2. Postawa nauczyciela i przygotowanie otoczenia przedszkolnego……….. 32
3.3. Współpraca przedszkola i rodziców w procesie adaptacyjnym dzieci trzyletnich do warunków przedszkolnych ………..33
3.4. Zróżnicowanie zachowań przystosowawczych dzieci do warunków przedszkolnych ………..35
3.5. Wnioski z badań ………..43


Zakończenie ………..45
Bibliografia ………..49