Adaptacja dzieci z wadą słuchu w środowisku przedszkolnym

5 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp ………..4

Rozdział I.
Adaptacja dziecka w środowisku przedszkolnym

1.1. Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym a adaptacja
1.2. Problematyka adaptacji dzieci do przedszkola ………..15
1.3. Zadania przedszkola i dziecka w procesie jego adaptacji……….. 18
1.4. Program wstępnej adaptacji……….. 21
1.5. Trudności adaptacyjne ………..36
1.6. Wychowanie integracyjne w przedszkolu……….. 42


Rozdział II.
Wada słuchu – jej przyczyny, rodzaje i konsekwencje

2.1. Pojęcie wady słuchu ………..47
2.2. Przyczyny wad słuchu……….. 50
2.3. Klasyfikacja wad słuchu……….. 54


Rozdział III.
Dzieci z wadą słuchu w środowisku przedszkolnym

3.1. Zdolności do nauki dzieci z wadą słuchu ………..61
3.2. Język migowy – daktylografia i jej zastosowanie w przedszkolu……….. 64
3.3. Metody pracy z dzieckiem z wadą słuchu ………..68
3.4. Wzbogacanie doświadczeń życiowych przez zabawę ………..72


Rozdział IV.
Podstawy metodologiczne badań własnych

4.1. Cel i przedmiot badań ………..75
4.2. Problemy i hipotezy badawcze ………..76
4.3. Zmienne i wskaźniki ………..78
4.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze……….. 79
4.5. Charakteryzacja grupy badawczej ………..83


Rozdział V.
Analiza wyników badań własnych

5.1. Najczęstsze reakcje dzieci z wadą słuchu na pobyt w przedszkolu ………..89
5.2. Opinia rodziców dzieci z wadą słuchu dotyczące wstępnego programu adaptacji ………..101
5.3. Poziom przywiązania do rodziców dzieci z wadą słuchu do środowiska przedszkolnego ………..106


Wnioski końcowe z badań ………..116
Zakończenie ………..118
Bibliografia ………..119
Spis rysunków, tabel, wykresów ………..124
Załączniki ………..127