Adaptacja dziecka siedmioletniego do szkoły

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp ……….3

Rozdział I.
Charakterystyka adaptacji szkolnej

1.1 Wyjaśnienia terminologiczne ……….4
1.2 Dojrzałość szkolna dzieci ……….12
1.3 Czynniki warunkujące adaptację dziecka siedmioletniego do szkoły ……….25
1.4 Trudności w adaptacji dziecka siedmioletniego do szkoły ……….45
1.5 Profilaktyka niedostosowania społecznego ……….46


Rozdział II.
Metodologia badań własnych

2.1 Cel, przedmiot i podmiot badań ……….50
2.2 Problematyka badawcza ……….58
2.3 Charakterystyka metod, technik i narzędzi badawczych ……….60
2.4 Organizacja i przebieg badań ……….62
2.5 Charakterystyka terenu badań i dobór grupy badawczej ……….70


Rozdział III.
Analiza materiału empirycznego

3.1 Funkcjonowanie badanych dzieci w klasie I ……….73
3.2 Stan dojrzałości szkolnej uczniów na początku roku szkolnego ……….75
3.3 Stan dojrzałości szkolnej dzieci w połowie roku szkolnego ……….78
3.4 Porównanie stanu dojrzałości szkolnej uczniów ze szkoły wiejskiej i miejskiej ……….79


Podsumowanie badań ……….80
Spis tabel ……….83
Bibliografia ……….85
Aneksy ……….87
Załączniki ……….88