Adaptacja dziecka trzyleniego do przedszkola.

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………..4

Rozdział I
Badany problem w świetle literatury

1. Rozumienie pojęcia adaptacja……….. 7
2. Cechy procesu rozwojowego trzyletniego dziecka ………..13
2.1. Sfera fizyczno – ruchowa ………..15
2.2. Sfera społeczno – emocjonalna ………..17
2.3. Sfera poznawczo – umysłowa ………..20
3. Przejawy prawidłowej adaptacji oraz jej braku ………..22
4. Znaczenie adaptacji dla dalszego rozwoju dziecka……….. 24
5. Czynniki wpływające na adaptację dziecka do przedszkola ………..25
5.1. Znaczenie środowiska rodzinnego……….. 27
5.2. Rola przedszkola……….. 29


Rozdział II
Metodologia badań własnych

1. Przedmiot i cel badań……….. 33
2. Problemy badawcze i hipotezy robocze……….. 35
3. Zmienne i wskaźniki badawcze ………..37
4. Metody, techniki i narzędzia badawcze……….. 39
5. Charakterystyka terenu badań i badanej grupy ………..45
6. Organizacja i przebieg badań ………..48


Rozdział III
Wyniki badań własnych

1. Znaczenie środowiska rodzinnego dla procesu adaptacji dziecka do przedszkola……….. 51
2. Program przystosowawczy a adaptacja dziecka trzyletniego do środowiska przedszkolnego……….. 57
3. Wpływ wieku oraz długość przepracowanych lat w zawodzie nauczyciela na czas przystosowania się trzylatka do warunków przedszkolnych ………..62


Wnioski ………..68
Bibliografia……….. 70
Spis tabel ………..73
Spis wykresów……….. 73
Aneks……….. 74