Adaptacja społeczna dzieci z niepełnosprawnością ruchową po I klasie szkoły podstawowej w klasie integracyjnej.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp……….3

Rozdział I
Pojęcie niepełnosprawności w świetle literatury

1.1 Definicja niepełnosprawności……….6
1.2 Klasyfikacja niepełnosprawności……….11
1.3 Klasyfikacja dzieci z dysfunkcją narządu ruchu ……….18

Rozdział II
Problematyka adaptacji społecznej w środowisku szkolnym

2.1 Pojęcie adaptacji społecznej……….22
2.2 Charakterystyka potrzeb bezpieczeństwa społecznego……….25

Rozdział III
Metodologia badań własnych

3.1 Cel, przedmiot i problem badawczy……….32
3.2 Metody, techniki i narzędzia badawcze……….36
3.3 Dobór grup badanych i przebieg badań………..38

Rozdział IV
Adaptacja społeczna uczniów z niepełnosprawnością ruchową – wyniki badań własnych……….39

4.1 Adaptacja dziecka z niepełnosprawnością ruchową w środowisku szkolnym……….40
4.2 Wnioski końcowe……….46
4.3 Podsumowanie. Implikacje dla nauczycieli………..46


Bibliografia……….47
Kwestionariusz ankiety dla dzieci……….52
Spis diagramów……….54
Spis tabel………. .54
Spis rysunków……….54