Aktywnosc twórcza a rozwój osobisty i poczucie wlasnej wartosci młodzieży w srodowiskach wiejskich

23 października 2015 0 Przez administrator

Wstęp……….5

Rozdział 1
Pedagogika twórczosci wstepem do aktywnosci twórczej mlodego czlowieka.

1.1. Pedagogika twórczosci w świetle literatury……….7
1.1.1. Pojecia pedagogiki i twórczosci……….9
1.1.2. Pojecia i zadania psychodydaktyki kreatywnosci oraz pedagogiki twórczosci……….11
1.1.3. Istota wychowania do twórczosci……….11
1.2. Pojęcie aktywnosci twórczej oraz charakterystyka ucznia twórczego……….13
1.2.1. Pojęcie aktywnosci twórczej……….13
1.2.2. Definicje procesu twórczego i postawy twórczej……….15
1.2.3. Charakterystyka ucznia twórczego ……….19
1.3. Pojęcie rozwoju osobistego i samooceny oraz ich znaczenie w rozwoju psychospołecznym mlodego czlowieka……….23


Rozdział 2
Metodologia badan wlasnych.

2.1. Przedmiot i cel badan……….28
2.2. Glówny i szczególowe problemy badawcze……….29
2.3. Wskazniki i zmienne……….31
2.4. Metoda i technika badan oraz narzedzie badawcze……….32
2.5. Charakterystyka terenu badan i zasady doboru próby badawczej……….35


Rozdział 3
Wyniki badan wlasnych.

3.1. Charakterystyka grupy badawczej……….37
3.2. Plec i wiek oraz miejsce zamieszkania ankietowanych……….38
3.3. Rodzaj i zakres zajęć wspomagajacych aktywnosc twórcza dostepnych i podejmowanych przez badanych……….41
3.4. Preferencje, które przejawia badana mlodziez odnosnie zajęć ksztaltujacych postawe twórcza……….45
3.5. Aktywnosc twórcza badanej młodzieży w czasię zajęć szkolnych i pozalekcyjnych……….49
3.6. Wymiar i zakres indywidualnej pozaszkolnej aktywnosci twórczej badanych……….55
3.7. Wymiar i zakres indywidualnej pozaszkolnej aktywnosci twórczej badanych……….64
3.8. Opinia badanych na temat znaczenia wlasnej aktywnosci twórczej dla rozwoju osobistego i poczucia wlasnej wartosci……….69


Zakończenie……….78
Spis tabel……….80
Spis wykresów……….82
Bibliografia……….84
Źródła internetowe……….86
Kwestionariusz ankiety……….87