Analiza danych w systemach zarządzania relacjami z klientem

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp

Rozdział 1
Kierunki rozwoju technologii informatycznych

Rozdział 2
Systemy klasy CRM

2.1. Koncepcja systemów CRM
2.2. CRM w stronę marketingu partnerskiego
2.3. Funkcjonalność systemów CRM
2.4. Architektura systemów CRM
2.5. Wdrażanie strategii CRM w przedsiębiorstwie
2.5.1. Przygotowanie firmy do wdrożenia strategii CRM
2.5.2. Przyczyny niepowodzeń wdrażania systemów CRM
2.5.3. Koszty wdrożenia systemu CRM
2.5.4. Korzyści z wdrożenia systemu CRM
2.6. Światowy i krajowy rynek systemów CRM
2.6.1. Systemy CRM na świecie
2.6.2. Wdrożenia i perspektywy rozwoju systemów CRM w Polsce
2.6.3. Systemy CRM oferowane na polskim rynku

Rozdział 3
Data mining

3.1. Analiza danych dotyczących klientów
3.1.1. Business Intelligence
3.1.2. Hurtownia danych
3.1.3. Systemy pytająco – raportujące
3.1.4. OLAP
3.2. Idea i założenia eksploracji danych
3.3. Zadania i algorytmy stosowane w eksploracji danych

Rozdział 4
Rynek narzędzi business intelligence

4.1. Wykorzystanie systemów Business Intelligence w polskich firmach
4.2. Przegląd wybranych narzędzi do eksploracji danych

Zakończenie
Bibliografia
Netografia
Spis rysunków
Spis tabel
Spis wykresów

Opis zawartości pracy:

Całość pracy podzielona została na cztery rozdziały.

Rozdział pierwszyprzedstawia ogólną analizę otoczenia, w jakim funkcjonują współcześnie przedsiębiorstwa oraz stanowi przegląd wykorzystywanych przez nie technologii informatycznych, które umożliwiają im podjęcie walki z konkurencją.

Rozdział drugi poświęcony jest systemom zarządzania relacjami z klientem. W pierwszej części omówione zostały podstawowe założenia systemów klasy CRM, ich funkcjonalność oraz architektura. Następnie wskazane zostały najważniejsze aspekty związane z przygotowaniem firmy do wdrożenia strategii CRM, pokazując przy tym przyczyny niepowodzeń, koszty oraz korzyści z wdrożenia tych systemów. Ostatni podrozdział prezentuje stopień wykorzystania systemów do zarządzania relacjami z klientem na świecie, a w szczególności w Polsce, pokazując przy tym dostępne na polskim rynku systemy klasy CRM.

W rozdziale trzecim rozpatrzone zostały zagadnienia związane z analizą danych dotyczących klientów. Następnie opisano systemy wspomagania decyzji Business Intelligence, które obejmują hurtownie danych, systemy pytająco – raportujące, narzędzia OLAP oraz coraz bardziej popularne i jednocześnie najbardziej złożone techniki data mining. W ramach ostatnich dwóch części rozdziału opisane zostały założenia i zadania wykonywane przez eksplorację danych oraz stosowane w ramach niej algorytmy.

W rozdziale czwartym przedstawiony został stan wykorzystania systemów Business Intelligence na polskim rynku, przedstawiając przy tym najbardziej popularne narzędzia w zakresie eksploracji danych.