Wstęp
Rozdział 1
Wybrane zagadnienia zarządzania jakością
1.1 Podstawowe pojęcia i historia jakości……….. 5
1.2 Istota zarządzania jakością ………..9
1.3 Narzędzia i metody wspomagające zarządzanie jakością ………..15
1.4 System zarządzania jakością ISO ………..22
Rozdział 2
System zarządzania jakością w firmie
2.1 Ogólne informacje o działalności Firmy ………..25
2.2 Cel i zakres Systemu Zarządzania Jakością ………..26
Rozdział 3
Analiza dojrzałości systemu zarządzania jakością w firmie
3.1 Bariery związane z wdrażaniem Systemu Zarządzania Jakością ………..30
3.2 Porównawcza ocena funkcjonowania Przedsiębiorstwa przed i po wdrożeniu normy ISO 9001:2000 ………..32
3.3 Obecny stan Systemu Zarządzania Jakością w Przedsiębiorstwie XYZ ………..46
Podsumowanie ………..58
Wzory przeprowadzonych ankiet ………..63
Spis rysunków……….. 65
Spis wykresów……….. 66
Spis tabel……….. 67
Spis dokumentów……….. 68
Bibliografia……….. 69
Wydawnictwa zwarte……….. 69
Artykuły w wydawnictwach ciągłych……….. 69
Materiały niepublikowane……….. 70
Dokumenty normalizacyjne ………..71
Opis zawartości pracy:
Głównym celem, który został postawiony w niniejszej pracy dyplomowej,
jest analiza dojrzałości systemu zarządzania jakością na przestrzeni lat w wybranej przeze mnie firmie.
Dlatego też drugi rozdział pokrótce opisuje wybraną przeze mnie firmie, o jej działalności,
jej zasięgu, podam najważniejsze informacje,
oraz opiszę cel i zakres występującego w niej Systemu Zarządzania Jakością.
Kolejny rozdział rozpoczyna się od przedstawienia barier jakie napotkała firma X wprowadzając normę ISO,
w tym rozdziale opisane zostały również wyniki z przeprowadzonej ankiety wśród pracowników o trudnościach z
wprowadzeniem normy oraz wyniki z ankiety przeprowadzonej wśród kierownictwa na temat barier,
które wystąpiły przy wprowadzaniu norm, poddanie zostały analizie zmiany które miały miejsce w
przedsiębiorstwie po wprowadzaniu Systemu Zarządzania Jakością. Następnie opisane zostały korzyści
oraz negatywy jakie powstały wraz z wprowadzeniem poszczególnych zmian, następnie po szczegółowej
analizie wyników, które powstały podczas rozmowy
z pracownikami było możliwe ustalenie a następnie opisanie zaobserwowanych przez nich
zmiany które zaszły wraz z modernizacją Systemu Zarządzania Jakością.
Na samym końcu pracy, opisane zostały zmiany jakie zaszły oraz ich wpływ na przedsiębiorstwo i
pracowników, dzięki czemu można było stwierdzić czy zmiany, które miały miejsce na przestrzeni lat są
korzystne dla przedsiębiorstwa X, czy też nie.