Analiza finansowa gminy XYZ w latach 2011-2014

1 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp

Rozdział 1
Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego

1.1 Budżet
1.2 Zadania gminy
1.3 Akty prawne regulujące funkcjonowanie gminy jako jednostki samorządu terytorialnego
1.4 Klasyfikacja budżetowa


Rozdział 2
Zasady rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej

2.1 Zasady sporządzania i dokonywania zmian w planach finansowych
2.2 Nadzór nad działalnością jednostek samorządu terytorialnego
2.3 Sprawozdawczość jednostek samorządu terytorialnego
2.4 Samodzielność finansowa jednostek samorządu terytorialnego


Rozdział 3
Analiza i ocena finansowa gminy XYZ w latach 2011-2014

3.1 Charakterystyka gminy
3.2 Analiza dochodów
3.3 Analiza wydatków
3.4 Ocena sytuacji finansowej gminy XYZ w latach 2011-2014


Podsumowanie
Bibliografia
Akty prawne
Internet
Spis tabel
Spis rysunków

Opis zawartości pracy:

Celem pracy jest ocena sytuacji finansowej gminy XYZ w latach 2011-2014.
Praca składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy przedstawia informacje dotyczące budżetu gminy, zadań i obowiązków gminy.

W rozdziale pierwszym zostały zawarte również akty prawne regulujące prawidłowe funkcjonowanie gminy oraz klasyfikację budżetową.

W kolejnym rozdziale przedstawiono informacje o obowiązkach sporządzania sprawozdań przez jednostki samorządu terytorialnego, planach finansowych i instytucjach,
które sprawują nadzór oraz przeprowadzają kontrolę na terenach gmin.
Najważniejszą z instytucji jest regionalna izba obrachunkowa, która sprawuje nadzór nad finansami gmin.

Ostatni rozdział przedstawia charakterystykę gminy XYZ od strony geograficznej, jak i demograficznej.
W rozdziale tym dokonano także analizy dochodów i wydatków gminy XYZ, określono jej sytuację finansową oraz przedstawiono wieloletnią prognozę finansową.
Informacje niezbędne do przeprowadzenie analizy dochodów i wydatków gminy XYZ na lata 2011-2014 pochodziły z dokumentacji finansowej gminy. Ponadto źródeł informacji była literatura z zakresu finansów publicznych i rachunkowości budżetowej.